Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری بوده که ۷۵ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند و ۳۳ نفر هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می کشند.

او افزود: اگر این تعداد را با آمار ابتدای فروردین مقایسه کنیم میزان بستری‌ها رو به افزایش است و حتی بیماران سرپای هم دو و نیم برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار داشته و ۶ شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت: از امروز به مدت ۱۰ روز محدودیت در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده هزار بیمار بستری در سطح بیمارستان‌های استان داشته باشیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در این استان خبر داد و گفت: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت اداره کل انتقال خون است.

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت و مأموریت اصلی اداره کل انتقال خون است و تلاش می‌شود تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند و به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی هشت و ۹ هستند و این کمبود فاکتور، علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده‌ی رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که ۶۷۸۷ واحد (۴۵ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور هشت) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 745089

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار