Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برپایی پست قرنطینه کمباین‌های مهاجر در این شهرستان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های بذری و گیاهی این پست در ورودی استان خوزستان و شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

او با بیان اینکه ضد عفونی بیش از یک هزار دستگاه کمباین مهاجر در ورودی استان در حال انجام است، افزود: این اقدام هر سال با آغاز فصل برداشت محصول گندم اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی درخصوص اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: عملیات تست و غربالگری کرونا برای رانندگان کمباین‌ها نیز در حال انجام است و اگر راننده‌ای مشکوک به ابتلا به این بیماری باشد از ورود به شهرستان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمباین مهاجر برداشت گندم برداشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۷ روز ملی در حوزه مواد غذایی در کشور وجود دارد که اکثر این محصولات در استان نیز کاشت می‌شود و روز ملی گندم و نان مهم‌ترین روز است که همزمان با فصل برداشت گندم و جو در استان است.

او افزود: در این زمینه چه تولید کننده، چه کارخانجات و چه نانوایی‌ها نقش مهمی در تضمین سلامت و امنیت غذایی نان مصرفی مردم دارند و نظارت بر این حوزه‌ها باید بیشتر شود.

جعفری بیان کرد: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۸ کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و ۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و ۲۲ عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

بیشتر بخوانید

کشت قراردادی گندم و جو در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

او عنوان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، ۴ همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زند و به همین دلیل چه در صورت برداشت دستی که بسیار کم صورت می‌گیرد و چه برداشت با کمباین باید دقت زیادی شود و کمباین‌ها قبل از استفاده و بعد از برداشت اول می‌بایست تنظیم شوند تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم امکان خرید وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • ماجرای تیرهای برق در مسیر کمربندی دهلران- اندیمشک
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند