Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت با اعلام توزیع نابرابر واکسن، از کشور‌های جهان درخواست کرد تا از ابتکار «کووَکس» سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند. هدف از این ابتکار سازمان جهانی بهداشت، تضمین دسترسی برابر کشور‌های مختلف به واکسن کووید-۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره کرد که این سازمان، از همه کشور‌های جهان درخواست کرده بود تا ظرف یکصد روز نخست سال میلادی کنونی، تزریق واکسن کووید-۱۹ را آغاز کنند. وی افزود که شنبه، یکصدمین روز از سال کنونی است و از میان ۲۲۰ کشور جهان، ۱۹۴ کشور فرآیند واکسیناسیون را آغاز کرده اند، اما ۲۶ کشور هنوز این فرآیند را کلید نزده اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: توافق‌های دوجانبه در خصوص تحویل واکسن کووید-۱۹، این مخاطره را رقم می‌زند که نابرابری در دسترسی به واکسن، به شدت افزایش پیدا کند.

وی همچنین تاکید کرد اکنون زمان مشارکت است، و نه سوداگری.

این مقام در ادامه گفت: "نابرابری تکان دهنده‌ای در توزیع جهانی واکسن همچنان وجود دارد. بیش از ۷۰۰ میلیون دوز واکسن در جهان مورد استفاده قرار گرفته، اما بیش از ۸۷ درصد از واکسن ها، در اختیار کشور‌های دارای درآمد بالا یا کشور‌های دارای درآمد متوسط رو به بالا قرار گرفته است. این در حالی است که کشور‌های دارای درآمد اندک، تنها دو دهم درصد از واکسن‌ها را در جهان دریافت کرده اند. "

وی در ادامه افزود: "به طور متوسط، در کشور‌های دارای درآمد بالا، تقریبا یک نفر از هر چهار نفر، واکسن تزریق کرده است. اما در کشور‌های دارای درآمد پایین، این رقم برابر با یک نفر در میان بیش از ۵۰۰ نفر است. اجازه دهید این رقم را دوباره تکرار کنم: یک نفر در هر چهار نفر، در برابر یک نفر در هر ۵۰۰ نفر. "

«ماتشیدیسو موئتی» مدیر منطقه آفریقای سازمان جهانی بهداشت نیز پنجشنبه در نایروبی بیانیه‌ای را منتشر و در آن اعلام کرد سهم آفریقا از واکسن‌های کووید-۱۹ که تاکنون در جهان تزریق شده، کمتر از دو درصد است. در این بیانیه آمده است هر چند پیشرفت‌هایی در حال تحقق است، بسیاری از کشور‌های آفریقایی به دشواری توانسته اند از خط آغاز، فاصله بگیرند.

وی در این بیانیه نوشت: دسترسی محدود به واکسن ممکن است باعث منحرف شدن تلاش‌ها با هدف مهار این بیماری همه گیر در قاره آفریقا شود، و اکنون تهدید آغاز موج سوم ابتلا به این بیماری نیز وجود دارد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، ۴۵ کشور آفریقایی تاکنون واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند، ۴۳ کشور، مایه کوبی گروه‌های پرخطر را آغاز کرده اند و تقریبا ۱۳ میلیون دوز از ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسنی که تاکنون به این کشور‌ها تحویل شده، به مردم تزریق شده است.

«موئتی» افزود: توزیع واکسن در قاره آفریقا به شکل همگن صورت نگرفته است، زیرا ۱۰ کشور حدود ۹۳ درصد از دوز‌های واکسن را دریافت کرده اند و این در حالی است که مشکلات در پشتیبانی و تامین نیرو، باعث تضعیف فرآیند مایه کوبی جمعی در برابر ویروس کرونا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا قاره آفریقا کشور های دارای درآمد سازمان جهانی بهداشت واکسن کووید ۱۹ کشور ها یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت‌ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماری‌های واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت‌ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقا سلامت در سطح منطقه شد.

کد خبر 6079360

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان