Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ادامه روند ریزشی و با ۹۱۵۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد ایستاد و با افت شدید تقاضا و کاهش تعداد معاملات، رکود در بازار سهام در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز (شنبه) و در نخستین روز کاری هفته مانند دو هفته گذشته روند ریزشی داشت و تعداد، حجم و ارزش معاملات با کاهش مواجه شد و تقریبا شاهد قفل‌شدن نقدشوندگی در همه نمادهای بازار بودیم و شاخص کل بورس به عنوان نمادگر بازار همچنان روند کاهشی را پیگیری ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات بازار سهام در روز جاری با فشار فروش آغاز بکار کرد؛ این در حالی است که خریداران به دلیل فضای منفی در بازار، تقاضای خود را روانه تابلو نکردند و شاهد افت شدید در حجم، تعداد و ارزش معاملات بودیم، امروز همه گروه‌ها با فشار فروش مواجه بودند و خاصیت نقدشوندگی بازار به دلیل افت تقاضا در حال از دست رفتن قرار گرفته و یک فضای رکودی در بازار سرمایه در حال شکل گیری است.   معامله گران امروز حدود ۲۶۵ هزار معامله در بازار سهام (بورس و فرابورس) انجام دادند و مالکیت ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.   ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۵۴۳۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم ۱۴۰۹ میلیارد تومان بودو حقیقی‌ها با ادامه روند خروج پول از بازار بیش از ۵۲۸ میلیارد تومان پول را خارج کردند.   شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۹۱۵۱ واحد کاهش به ارتفاع یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با ۹۳۶ واحد افت عدد ۴۳۶ هزار و ۱۷۷ واحد را ثبت کرد.   معامله گران در بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۱۸۲ هزار نوبت و به ارزش ۱۶۲۱ میلیارد تومان معامله کردند.   نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایشگاه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.   شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۷۲ واحد نزول به ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.   معامله گران در فرابورس ۷۶۳ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۳ هزار معامله و به ارزش ۳۸۱۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.   نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، شیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، شیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب و گروه توسعه مالی مهرآیندگان با بیشترین اثر منفی در قرمز شدن شاخص فرابورس نقش داشتند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان بازار سهام شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • صعود بورس از منطقه امن