Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان کشور در حالی در مرکز استان کردستان برگزار می‌‌شود که خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفندماه 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش جهان حدود دو سالی است که با مهمانی ناخوانده به نام کرونا روبه‌رو است، ویروسی که برای اولین بار المپیک را به عقب انداخته و اصلاً خبری از برگزاری این رقابت‌ها با این وضعیت نیست.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان کشور در حالی این‌ روزها با وضعیت قرمز کرونایی در سالن آزادی مرکز استان کردستان برگزار و در حال برگزاری است که متولیان امر همواره در گفت‌وگوهای مختلف خبری، خبر از رعایت "پروتکل‌های بهداشتی" داده‌ بودند اما مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم و تصاویر منتشره از سالن مسابقات، خلاف این ادعا را تایید می‌کنند!

نکته جالب برگزاری این رقابت‌ها پخش مستقیم از شبکه ورزش سیما و سیمای استانی بود که مسئولان اجازه نشستن به هیچ کدام از تیم‌ها را در روبه‌روی جایگاه نمی‌دادند تا این مسئله باعث شود همه تیم‌ها با صمیمیت بیشتری به استقبال کرونا بروند.

جمشید خیرآبادی رئیس هیئت کشتی استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا پروتکل‌های بهداشتی در این مسابقات رعایت نمی‌شود، واکنش نشان داد و اعلام کرد قبل از ورود تیم‌ها از نفرات تست PCR به عمل آمده و نفراتی که تست‌ آنها مثبت شده را از اردو خارج کرده‌ایم. این اظهارات در حالی مطرح شده که بر اساس نظر یکی از پزشکان و تردد و دورهمی کشتی‌گیران در داخل سالن و حوالی سالن مسابقات و خیابان‌های اطراف آزاد، ورزشکاران در معرض ابتلا به ویروس و انتقال آن به دیگر کشتی‌گیران قرار داشتند.

یکی از پزشکان حاضر در این مسابقات و متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید:‌ تست‌های تشخیصی اگر در نخستین روز بروز علایم ابتلا به کرونا انجام شود، 90 درصد خطا دارند. افراد مشکوک به این بیماری باید از روز پنجم بروز علایم تست دهند.

وی ادامه داد: از زمان قرار گرفتن در معرض ویروس تا شروع علائم سه تا 14 روز طول می‌کشد، اگرچه علائم به طور معمول در طی چهار یا پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود و فرد آلوده 2 تا 3 روز قبل از آغاز علائم تا زمان منفی شدن تست ممکن است به عنوان ناقل ویروس به سایر افراد محسوب شود. در این صورت رعایت ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و شناسایی افراد مرتبط با بیماران باعث کاهش خطر انتقال این ویروس از افراد آلوده بدون علائم، به سایر افراد خواهد شد.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی تصور می‌شود که در ابتدای بیماری و در هنگام شروع علائم به ویژه سرفه و عطسه احتمال انتقال ویروس به سایر افراد بیشتر است، اما افراد فاقد علامت نیز در صورتی‌ که در فاصله نزدیک با سایر افراد قرار بگیرند می‌توانند منجر به انتقال ویروس شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس جدیدترین تحقیقات، ممکن است افراد چند روز بعد از احساس بهبودی و بهتر شدن، هنوز به این ویروس آلوده بوده و ناقل باشند، اما تا آن زمان، حتی پس از گذشت 10 روز از برطرف شدن کامل علائم، اگر نیاز به بیرون رفتن از منزل داشتید، حتما از ماسک استفاده کرده، تا حد ممکن از لمس سطوح خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ـ سنندج|فینالیست‌های 10وزن مشخص شدند/ دست کشتی‌گیران کردستانی باز هم کوتاه ماند رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ـ سنندج| واکنش "خیرآبادی" به اسکان کشتی‌گیران در اطراف سالن مسابقات

به گزارش تسنیم; رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سرپوشیده فقط نباید در حرف زدن خلاصه شود و در رشته‌هایی حساس همچون کشتی که بدن با سطوح تماس مستقیم دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

برای اطلاع مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و دست‌اندرکاران هیئت کشتی استان کردستان می‌توان چندین نکته را در مورد رعایت تمرین و برگزاری مسابقات در این وضعیت در سالن‌های سرپوشیده متذکر شد:

در مجموعه‌های ورزشی و باشگاهی، نیاز است فاصله اجتماعی بین ورزشکاران، پرسنل و مراجعه کنندگان رعایت شود. فاصله مناسب بین افراد باید حدود 1 تا 2 متر باشد.

باشگاه‌های ورزشی باید با نصف ظرفیت همیشگی خود کار کنند تا فاصله اجتماعی ایمن رعایت شود و افراد حاضر در باشگاه به خاطر شلوغی، خیلی به هم نزدیک نشوند.

این فاصله باید بین همه باشد، دو دوست صمیمی، مربی و شاگرد صمیمی، دو مربی رفیق، کرونا دوست و رفیق نمی شناسد پس همه فاصله را از هم رعایت کنیم. این نشان از فرهنگ و سطح تفکر بالای شماست تا فاصله‌تان را از دیگران برای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت کنید.

از بوسیدن هم و دست دادن به هر شکل خودداری کنید. اینکه با مشت یا آرنج به هم دست بدهید یا سلام علیک کنیم، فرقی برای کرونا ندارد. 

پس از استفاده هر ورزشکار از دستگاه و تجهیزات، باید تمامی سطوح و وسیله های ورزشی، ضدعفونی شود و استفاده از دستگاه‌ها حداقل نیم‌ساعت فاصله باشد تا ضدعفونی کامل انجام گردد.

نظافت کلی باشگاه، اعم از سالن‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و دوش، رختکن و … هم مثل قبل مهم است و باید همه جا همیشه تمیز باشد. حتما و بدون هیچ عذر و بهانه، ماسک بزنید. از قبل و بعد ورزش دست‌های خود را تمیز بشویید.

باشگاه‌های ورزشی نیز باید همواره ضدعفونی و در محل‌های مختلف مجموعه، محلول ضدعفونی 70درصد الکل قرار دهند تا اعضاء دسترسی راحت برای استفاده داشته باشند.

لباس‌های ورزشی تان را بعد از هر بار استفاده در باشگاه، همان روز بشویید. شستن مرتب پوشاک ورزشی از حمل و ماندن ویروس در لباستان جلوگیری می‌کند.

با کفش‌های بیرون، به داخل باشگاه ها نروید. و به تمیز بودن همیشگی کفش‌های ورزشی‌تان اهمیت بدهید.

با خودتان پلاستیک یا شوزبگ (کیسه کفش) برای حمل کفش‌های بیرونی و ورزشی همراه داشته باشید.

حال سوال از مسئولان فدراسیون کشتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان و دست‌اندرکاران هیئت کشتی کردستان این است که در این رقابت‌ها، کدام یک از این موارد توصیه‌ای و پروتکل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مسابقات رعایت شده است؟! اینجاست که می‌توان با کمی مقایسه بین موارد ذکر شده و وضعیت سالن برگزاری رقابت‌ها به رعایت نکردن موارد بهداشتی در این رقابت‌ها پی برد.

گرچه قطعاً هیچ کسی منکر اقدام شایسته هیئت کشتی استان در گرفتن میزبانی این رقابت‌ها نمی‌شود اما برگزاری فشرده مسابقات در وضعیت قرمز کرونایی در دو روز واقعاً سلامتی کشتی‌گیران نوجوان که آرزوی زیادی دارند را به خطر نخواهد انداخت؟

آیا مسئولان برگزاری مسابقات بین هر نیمه 30 دقیقه تنفس اعلام کرده و تشک‌های کشتی را کاملاً ضد عفونی کردند؟!

البته نباید تمامی تقصیرها را به گردن هیئت کشتی استان انداخت، بلکه باید "علیرضا دبیر" که خود را رئیس با انتقادپذیری بالا می‌داند، نماینده‌های اعزامی خود را که تعداد آنها هم کم نبود را مورد بازخواست قرار دهد و دلیل سکوت مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا و اقدام سوال‌برانگیز و شبهه‌انگیز متولیان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در چرایی صدور مجوز برگزاری رقابت‌های کشتی در وضعیت قرمز کرونایی برای افکار عمومی مشخص شود!

انتهای پیام/481/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی پروتکل های بهداشتی استان کردستان قرمز کرونایی رقابت ها سایر افراد کشتی استان کشتی گیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران قاسمپور: خداحافظ رقیب بزرگ و فروتن من!

به گزارش "ورزش سه"، به جز ناکامی دیوید تیلور در مسابقات انتخابی کشتی آمریکا و عدم حضور او در المپیک یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث تعجب همگان شد عملکرد فوق العاده ضعیف یکی دیگر از اسطوره‌های کشتی این کشور یعنی جیدن کاکس بود.

کاکس با دو مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در رقابت‌های انتخابی کشتی آمریکا برای رسیدن به پاریس حتی نتوانست به دیدار فینال راه پیدا کند و ناکام بزرگ این مسابقات لقب گرفت. او بعد از این ناکامی نیز به شکل رسمی از دنیای کشتی خداحافظی کرد تا پایان غم انگیزی برایش رقم بخورد.

جیدن کاکس در سال‌های اخیر رقیب اصلی ستاره کشتی ایران یعنی کامران قاسم‌پور بود و در دو فینال مسابقات جهانی نیز برابر این ایرانی شکست خورد. در همین راستا قاسمپور با یک استوری واکنشی احساسی به خداحافظی کاکس داشته است. او در پیامی نوشت: "ما لحظات خوب و بدی را با هم تجربه کردیم. برای من کشتی گرفتن با تو باعث افتخار بود. تو یک مرد واقعی هستی. نمی‌دانستم اینقدر خوبی تا اینکه در اسلو و بلگراد با تو دیدار کردم. تو یکی از بهترین کشتی‌گیرانی هستی که من با او رقابت کردم. به خاطر هر کاری که برای کشتی کردی از تو ممنونم. اطمینان دارم هر جایی باشی تاثیرگذار خواهی بود. خداحافظ جیدن رقیب سخت و قدرتمند و انسان بزرگ و فروتن."

دیگر خبرها

  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد/کدام ملی‌پوشان به پاریس می‌روند
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • (عکس) استوری قشنگ کامران قاسم‌پور برای رقیب آمریکایی
  • درخشش کُشتی گیر اصفهانی در رقابت‌های بین‌المللی
  • کامران قاسمپور: خداحافظ رقیب بزرگ و فروتن من!