Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در آستانه نشست صلح استانبول و خروج نیروهای خاری از این کشور با رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک هفته برای دومین بار به کابل سفر کرد تا درباره صلح این کشور به رایزنی‌هایش ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز در دیدارهای جداگانه‌ای با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در کابل دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت که در این دیدار درباه روند صلح و آمادگی برای نشست استانبول تبادل نظر صورت گرفت.

دفتر شورای عالی مصالحه افغانستان تاکنون بیانیه‌ای از دیدار عبدالله و خلیلزاد منتشر نکرده است.

اواخر هفته گذشته، منابعی در قطر خبر دادند که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دستورکار نشست استانبول را در اختیار تیم مذاکره افغانستان و طالبان قرار داده است.

منابع می‌گویند که خلیلزاد پس از آن جزییات دستورکار را به دو طرف سپرد که نشست‌های 6 جانبه در قطر برای ایجاد یک دستورکار واحد برای نشست استانبول نتیجه قابل توجهی نداشت.

سفر خلیلزاد به کابل و ادامه رایزنی برای دولت مشارکتی در افغانستاندومین دیدار خلیلزاد با سران افغانستان پس از ارائه طرح دولت انتقالیرایزنی خلیلزاد درباره طرح تازه آمریکا برای افغانستان در اسلام‌آبادنور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح کرده است

تاکنون دولت افغانستان و یا طالبان درباره دریافت دستورکار نشست استانبول اظهارنظری نکرده‌اند.

این منابع افزودند که اجماع سیاسی برای حل هرچه زودتر بحران افغانستان، ایجاد دولت مشترک، اجماع منطقه‌ای و جهانی از بخش‌های مهم دستورکار نشست استانبول است.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نشست ترکیه در 16 آوریل برگزار می‌شود و برای 10 روز نیز ادامه خواهد داشت اما «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان چندی قبل گفت که هنوز چیزی نهایی نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نشست استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست