Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس خواجه ای با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با دکتر موسوی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان در راستای گسترش تعاملات دیدار و گفتگو کرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مهندس خواجه ای با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه، آگاهی افراد از پدیده های مانند زلزله، برنامه ریزیهای صحیح ایمنی بطور گروهی و در اقشار مختلف جامعه و بالاخره آمادگی فردی برای انجام اقدامات ضروری هنگام وقوع زلزله، میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، که در این میان دستگاه های خدمات رسان به ویژه هلال احمر نیز نقش مهمی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: با تدوین اصول و قوانین ارتقادهنده پایداری اجتماعی و الگوهای توسعه و نظارت دقیق بر اجرای این اصول و قوانین، می توان زمینه های کاهش آسیب پذیری و بهبود و ارتقای ایمنی در بافت های شهری  و روستایی را فراهم نمود.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، سوانح قابل پیش بینی نیستند، لذا با تدابیری آمادگی داشته باشیم تا در زمان بروز سوانح جان و مال خود را در یک لحظه از دست ندهیم، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که میتوان گفت تاکنون 54 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل  50 هزار  واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

وی  با اشاره به اینکه، با توجه به آنالیزهای انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: بیش از 18 هزار و 734  واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 921 واحد مسکونی که 33 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند .

خواجه ای  تاکید کرد: با توجه به گسل های فعال در سطح استان ، باید تدابیر لازم نظیر مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها قبل از وقوع زلزله اندیشیده شود تازمان بحران با کمترین خسارت جانی، مالی و روحی و روانی مواجه شویم.

خواجه ای  با بیان اینکه، انجام اقدامات ضروری قبل از وقوع زلزله، میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، ادامه داد: امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با  داشتن 28 دستگاه  ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب دیده خدمات ویژه ای ارائه می دهد، اما  متاسفانه این تعداد ماشین آلات و امکانات کافی نمی باشد که امیدواریم با حماین استانداری و مدیریت بحران بتوانیم اعتبارات ویژه ای برای تجهیز  ناوگان و ماشین الات بنیاد مسکن استان جذب نماییم. 

در ادامه دکتر موسوی با اشاره به اینکه،  بنیاد مسکن در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش مهمی بر عهده دارد ، اظهار داشت: ساخت مسکن مقاوم از راههای مهم پیشگیری وکاهش تلفات جانی ومالی بعد از سوانح طبیعی می باشد که خوشبختانه این نهاد در این زمینه موفق عمل نموده است.

وی  ضمن تقدیر از مجموعه همکاران بنیاد مسکن بواسطه تعاملات و همکاری های صورت پذیرفته گفت: جمعیت هلال احمر  آمادگی لازم را برای همکاری بیشتر با این نهاد انقلابی در راستای تجهیز ناوگان و اقدامات لازم در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی برای کاهش آسیب ها اعلام می نماید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدهای مسکونی استان زنجان مقاوم سازی نقش مهمی خواجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار گناوه عصر دوشنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از یکی از واحدهای مقاوم سازی شده در روستای جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه با تبریک دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: در نظام اسلامی به ویژه در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم و با پیگیری‌های انجام شده در سطح کشور، در استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

محمد تقی صفری افزود: در همین راستا به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایسته ای در حوزه ساخت و بهسازی مسکن برای مردم به خصوص افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و محرومان انجام شده است.

وی گفت: در این راستا بالغ بر ۴۲۰ واحد مسکونی روستایی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: بنیاد مسکن در بحث دهیاری‌ها، از محل اعتبارات تملک دارایی استانی، مسئولیت‌های اجتماعی و قیر رایگان، با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال کارهای ارزشمندی در شهرستان گناوه انجام داده است.

وی از همکاری مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن استان و شهرستان، دهیاران، شوراها و مردم روستاها که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها همکاری داشته‌اند تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش خود برای ارائه خدمات شایسته به مردم به کار می بریم.

وی گفت: از همه سرمایه گذاران و خیرین که تمکن مالی دارند برای سرمایه گذاری در جهت ایجاد اشتغال و آبادانی و توسعه شهرستان به خصوص در بخش روستاها دعوت می‌شود.

بهره برداری از آسفالت روستای شول از توابع بخش مرکزی گناوه به مساحت ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن شهرستان گناوه بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.

کد خبر 6079286

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در زنجان مقاوم سازی می شود