Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: آمار زنان تحصیل کرده استان کرمان بیشتر از سایر استان ها است.

"فاطمه السادات حسینی" ظهر امروز 21 فروردین ماه در اولین ماه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در سال جدید که در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: حمایت استانداران و مدیران از حوزه زنان موجب شده ما در حوزه های مختلف رتبه های خوبی در کشور کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سند وضعیت زنان و خانواده استان کرمان در شورای برنامه ریزی مصوب شده و 50 طرح در استان اجرا کردیم که حدود 5 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها اعتبار تخصیص یافت.

حسینی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان کرمان و حتی کشور بحث استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بود که اقدامات چشمگیری در این زمینه انجام دادیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان طرح "کمند" با محوریت دانشگاه شهید باهنر، طرح یاری گران زندگی، اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین روستایی، طرح جهش حرکت، تعامل و همکاری با بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از زنان کارآفرین روستایی و ... را از جمله طرح های در حال اجرا یا در دستور کار در استان کرمان برشمرد.

وی از بروکراسی اداری در صدور مجوزها انتقاد کرد و افزود: در راستای ارتقای جایگاه زنان طرح ها و برنامه های زیادی با محورهای فرهنگی، اقتصادی، سلامت و ورزش، اجتماعی و ... در استان کرمان داریم و برای هر سال براساس چالش ها و آسیب ها طرح های جدیدی را تدوین یا طرح های قبلی را به روزرسانی می کنیم.

حسینی آمار زنان تحصیل کرده استان کرمان را بیشتر از سایر استان ها اعلام کرد و در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه های امور بانوان و خانواده در پنج محور و 20 طرح مهم فرهنگی تدوین شده است، عنوان کرد: یکی از طرح های بسیار مهم "جهش حرکت" است که در سال گذشته(جهش تولید) کلید خورد و هدف ما تجمیع ظرفیت های دولتی و خصوصی و پرهیز از موازی کاری بود که به منظور ساماندهی و اشتغال خانواده های روستائی، دنبال می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی امور بانوان استان کرمان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح امروز ظهر دوشنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن تشکر از سپاه پاسداران در پاسخ کوبنده به اسرائیل اظهار کرد: با این حرکت بزرگ سپاه پاسداران افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم خورد و گوشه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله استکبار جهانی به تصویر کشیده شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بشری تبدیل شده است، افزود: هیچکس از ابتلاء به بیماری اعتیاد مصون نیست و تقویت بنیان خانواده و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد و بسیاری از معضلات اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتیادها به دلیل عدم آگاهی در سنین پایین رخ می‌دهد، اضافه کرد: به همین دلیل انجام کار در مقوله پیشگیری بسیار مهم‌تر، اثرگذارتر و البته کم هزینه‌تر از مرحله درمان است.

نقدی با اشاره به استعمال مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان، افزود: باید آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به خطرات این نوع موادها بیشتر شود و در این زمینه آموزش و پرورش بسیار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر لزوم پای کار آمدن تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه، بیان کرد: هرچقدر کارکردهای فرهنگی جوامع بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع اعتیاد نیز در بین جوانان کمتر خواهد شد.

نقدی با تأکید بر اینکه بهترین شیوه مقابله با انواع مواد مخدر آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها و جوانان با آثار سو مصرف این مواد است، افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه آموزش طی سال گذشته در هر دو بخش این شهرستان انجام شده که در سال جاری هم مورد تاکید است.

فرماندار شفت بر لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: عدم دسترسی به دانش و اطلاعات کافی درباره مواد مخدر سبب شده تا نسل جوان در معرض خطر جدی قرار گیرد.

نقدی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند و باید از ظرفیت آنها در این شهرستان استفاده شود.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شفت بیکاری را نیز یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد و سست شدن بنیان خانواده دانست و گفت: سال گذشته در راستای ایجاد و پایداری مشاغل بالغ بر بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این شهرستان اعطا شد.


کد خبر 6078768

دیگر خبرها

  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • آمار بالای بازماندگی از تحصیل در نوجوانان / ۷۰ درصد در دهک یک تا پنج قراردارند
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • شهیدی که بشارت شهادتش را گرفت
  • ثبت‌نام متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان ۴ برابر بیشتر از کشور