Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که به بغداد سفر کرده است، گفت: اوضاع سوریه و روابط با کشور‌های همسایه را با دبیرکل اتحادیه عرب بررسی کردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که به بغداد سفر کرده است، گفت: اوضاع سوریه و روابط با کشور‌های همسایه را با دبیرکل اتحادیه عرب بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه عراق با اشاره به موضوعات مطرح شده در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در بغداد تاکید کرد باید راه‌هایی برای گفتگو با دیگر کشور‌ها درباره اوضاع سوریه پیدا کنیم.
فؤاد حسین وزیر خارجه عراق که در بغداد میزبان احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب بود پس از گفتگو درباره موضوعات مختلف در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت و نتایج گفتگو‌ها را تشریح کرد.
فؤاد حسین ضمن خوشامدگویی به ابوالغیط گفت: چند ماه پیش دیداری در قاهره داشتیم و در آنجا درباره سفر وی به بغداد صحبت کردیم و قول داد به عراق سفر کند و اکنون نیز به قول خود عمل کرده است.
وی افزود: همانگونه که می‌دانید عراق یکی از اعضای مؤسس اتحادیه عرب است و از همان لحظات اولیه تاسیس آن، عضو فعال این اتحادیه بوده است. در این دیدار موضوعات منطقه و روابط عراق و اتحادیه عرب و نیز فعالیت‌های آینده اتحادیه را بررسی کردیم. سیاست خارجی عراق در شرایط کنونی و نتایج سفر هیئت‌های عراقی به کشور‌های همسایه و بخصوص سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی به کشور‌های مختلف حوزه خلیج فارس از دیگر موضوعات گفتگو‌های ما بود. علاوه بر این به طور کلی روابط (کشورهای) عربی با کشور‌های همسایه و ترکیه و جمهوری اسلامی ایران و برخی موضوعات مربوط به فعالیت اتحادیه عرب و چگونگی همکاری با یکدیگر نیز در این دیدار بررسی شد.
وی ادامه داد: بخشی از گفتگو‌های ما به اوضاع سوریه مربوط می‌شد و تاکید کردیم اوضاع بی ثبات در سوریه بر اوضاع عراق نیز تاثیر می‌گذارد به همین سبب باید با یکدیگر و با دیگر کشور‌های اتحادیه عرب جهت پیدا کردن راهکار‌هایی برای گفتگو با کشور‌های دیگر جهت تاثیرگذاری بر اوضاع سوریه تلاش کنیم. اوضاع سوریه برای عراق مهم است و اوضاع عراق نیز به حکم همسایگی برای سوریه اهمیت دارد.
وزیر خارجه عراق افزود: مسائل دیگر نیز در این دیدار بررسی شد. دبیرکل اتحادیه عرب در این سفر برنامه‌ای بسیار گسترده دارد که طی آن با مقامات عراق دیدار می‌کند و برای دیدار با مقامات کردستان عراق نیز به اربیل سفر خواهد کرد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب کشور های همسایه اوضاع سوریه خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، عباس گلرو، دبیرکل گروه ایرانی اتحادیه بین المجالس جهانی و الهام آزاد عضو هیات رییسه مجمع زنان IPU و نماینده زنان آسیا پاسفیک در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با هیات پارلمانی سوریه دیدار کردند. در دیدار هیات پارلمانی کشورمان با هیات پارلمانی سوریه درباره آخرین موضوعات این اجلاس و هماهنگی‌های دو هیات پیرامون مباحث مطرح در اجلاس، همچنین مسایل دوجانبه کشور ایران و سوریه گفتگو شد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • وزیر خارجه عراق: فلسطینی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه