Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر لزوم تامین آب در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان و بازنگری نیاز آبی بخش صنایع و راهکار‌های تامین آب تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، احد فتوحی بعدازظهر امروز در نشست نمک‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان با حضور معاون وزیر صمت، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس و جمعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران با اشاره بر ضرورت تامین آب مورد نیاز نواحی و شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین زیرساخت شهرک‌های صنعتی مسئله آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک‌های صنعتی فارس از ابتدایی‌ترین نقطه تا ایزدخواست که انتهای فارس است به هزار کیلومتر رسیده که تمامی این نواحی و واحد‌ها آب‌بر هستند و نیاز مبرم به آب دارند و قبلا اعلام کرده بودیم که مجوز را بر اساس نیاز شهرک‌های صنعتی تمدید کنند.

فتوحی از خرید آب از تصفیه‌خانه شیراز برای شهرک صنعتی شیراز خبر داد و گفت: زیرساخت شهرک‌ها مهیاست و عمده مشکلات واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کمبود آب است که باید هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود تا استان جهش خود را در زمینه صنعت بیش از بیش طی کند.

ادامه بی‌تدبیری‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه/ وزارت نیرو رهاسازی آب ‌را متوقف کردطرح انتقال آب از خلیج فارس زیر ذره‌بین نمایندگان فارس؛ واحدهای صنعتی پای کار بیایندنگرانی از عدم تناسب بین آب رها شده و سطح زیر کشت؛ سومین مرحله رهاسازی از سد درودزن در اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز بیان کرد: در استان فارس بالغ بر یک میلیون و 100 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 3.2 دهم میلیون نفر از نعمت آب شرب در شهر و روستا‌ها برخوردار هستند.

وی افزود: متاسفانه روند خشکسالی در استان فارس باعث شده در کشور عمیق‌ترین چاه‌های آب شرب را داشته باشیم که متاسفانه در شهرستان‌های جهرم و لامرد عمق چاه‌ها به بالای 500 متر رسیده است.

بوستانی بیان کرد: در منطقه دهنو در استان فارس چاه آب 610 متری را حفر کردیم که در اثر بحران خشکسالی طی 11 سال گذشته در حوزه روستایی بیش از 9 هزار لیتر بر ثانیه و در حوزه شهری بیش از 7 هزار لیتر بر ثانیه افت فعلی تامین منابع استان بوده که حکایت از شرایط و روند حاد در بحث کمیت و کیفیت دارد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ادامه داد: در بخش آب، طرح جامع آب شرب روستا‌ها و شهر‌های استان فارس را داریم که کاملا منابع آب استان احصاء شده است که در حوزه فاضلاب بیش از 6 شهر استان بیش از 143 میلیون یورو اعتبار مصوب دارد و 6 شهر دیگر را از محل اعتبار داخلی تامین کنیم که همه این شهر‌ها در سال 1400 هدفگذاری شده است و این آمادگی را داریم در این شهر‌ها آب مورد نیاز صنعت را از محل پساب‌ها تامین کنیم.

انتهای پیام/424/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک های صنعتی استان فارس شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه

این آب برای مصارفی همچون آبیاری درختان و احداث ساختمان‌های جدید استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران