Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@19:18:53 GMT

روزهای بحرانی کرونا در فارس ادامه داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۹۲۴

روزهای بحرانی کرونا در فارس ادامه داد

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دویست و نود و هشتمین نشست این ستاد، برای پاسخگوئی به حجم بالای مراجعان و بیماران کووید ۱۹ در استان طی روزهای اخیر، برنامه ریزی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رئیس دانشگاه در نشست امروز، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران نیازمند بستری در بخش کووید ۱۹ طی روزهای اخیر را دارای شیب صعودی نگران کننده خواند که روزهای سختی را برای مجموعه سلامت استان به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به وضعیت بحرانی کشور و استان طی روزهای اخیر و افزایش قابل توجه شهرهای قرمز و نارنجی، از تاکید وزیر بهداشت برای عملیاتی شدن هفت راهبرد اجرائی در شرایط کنونی خبر داد و گفت: استان فارس در روزهای نخست آغاز اپیدمی کرونا، در زمینه راه اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در کشور پیشتاز بوده و دستاوردهای موفقی را در این زمینه شاهد بودیم؛ در شرایط کنونی نیز توسعه فعالیت این مراکز به عنوان خط مقدم شناسایی بیماران، گام موثری در مهار بیماری است. او ضمن قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت حوزه بهداشت در طی بیش از یک سال گذشته، افزایش ساعات کاری و فعالیت این مراکز را در شرایط کنونی، بسیار تاثیرگذار خواند و افزایش اطلاع رسانی عمومی در این زمینه برای مراجعه عمومی در صورت دارا بودن علایم کووید۱۹ را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آمار بیماران نیازمند بستری در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان های استان طی روزهای اخیر، راهکارهای توسعه تخت های عادی و ویژه کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داده و همکاری بخش خصوصی و بیمارستان های خیریه در این ایام را دارای اهمیت ویژه خواند. دکتر لطفی با اشاره به گستردگی چرخه های انتقال ویروس در شرایط کنونی، افزایش بیماریابی به کمک شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران را در پیک چهارم بیماری مورد تاکید قرار داد و به ویژه نقش مراکز ۱۶ ساعته را در این زمینه مهم برشمرد. او تاکید کرد: با وجود آغاز اعمال محدودیت های سراسری در کشور و استان طی روزهای اخیر، همکاری مردم در شرایط کنونی بیش از همیشه اهمیت دارد و لازم است استفاده صحیح از ماسک، حفظ فاصله از دیگران و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی؛ به نحو جدی رعایت شود؛ به ویژه در شرایطی که شیوع گونه انگلیسی با قدرت سرایت و شدت بیشتر بیماری، خطر این بیماری را نسبت به گذشته به نحو فزاینده ای افزایش داده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست کنترل تردد از مرزهای هوایی و زمینی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در این زمینه تاثیرگذار خواند. دکتر لطفی همچنین ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در طی روزهای اخیر، به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، موارد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس کرونا استان طی روزهای اخیر شرایط کنونی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از خدمات‌رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در ایام باقیمانده از تعطیلات نوروز خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد مهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  در توضیح فعالیت مراکز منتخب شهر تهران در روزهای دهم و دوازدهم فروردین ماه گفت: در روزهای جمعه 10 فروردین ماه و 12 فروردین ماه مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت 7 الی 22 و مراکز شقایق، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت 7 الی 14 فعال هستند.

وی در خصوص فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز افزود: با عنایت به سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودروها و همچنین مشمول معاینه فنی شدن بخشی از خودروهای تولید سال 1399 این ستاد جهت تسهیل در ارائه خدمات شایسته به شهروندان  نسبت به ادامه فعالیت تعدادی از مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در این ایام اقدام کرده است.

میرزایی قمی ادامه داد: براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به شهروندان ارائه می‌کنند و خوشبختانه با سابقه بیش از 20 سال توانسته این احساس اطمینان را در ذینفعان خود ایجاد کند.

مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند

میرزایی قمی در توضیح تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه فعالیت آنها از 14 فروردین ماه تا پایان ماه مبارک رمضان افزود: شهر تهران از بضاعت 64 خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در 17 مرکز ثابت و 15واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است. مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت 7 صبح الی22، مراکز نیایش، الغدیر، دماوند، سراج و شهید چمران از ساعت 7 الی 17 و مراکز شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، چیتگر، ابوذر، آزادی، ایران خودرو (5062) و کلیه واحد های سیار از ساعت 7 الی 18 فعال هستند. ضمنا از شهروندان درخواست می شود با توجه به  فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

وی درباره ادامه فعالیت دو مرکز پس از افطار در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران و استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار این ستاد نسبت به افزایش ساعت کاری مرکز شهید آبشناسان و شبانه روزی کردن مرکز بیهقی اقدام کرده است. ضمنا با توجه به فعالیت این دو مرکز، در زمان اذان مغرب از مراجعین به آن مراکز با افطاری ساده پذیرایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • برق روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • مادربزرگ غرغرو؛ پیرزن ۷۵ ساله‌، ترند این روزهای فورتنایت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر