Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:03:52 GMT

استخدام ۳۰ هزار معلم غیر رسمی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۹۹۴۶

قاسم احمدی لاشکی در مصاحبه با صدا و سیما، با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است گفت: براساس این رتبه بندی معلمان به ۵ رتبه از معلم پایه تا معلم راهبر رتبه بندی خواهند شد.

وی تأکید کرد: رتبه بندی تنها شامل معلمان رسمی و پیمانی می‌شود و معلمان غیر رسمی حق التدریس، نیرو‌های اداری و خدماتی مدارس مشمول رتبه بندی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی لاشکی به استخدام معلمان اشاره کرد و افزود: مراحل استخدام ۳۰ هزار معلم غیر رسمی آغاز شده است و این افراد در حال معرفی به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره آموزشی خود هستند.

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: از ۸۸ هزار معلم غیر رسمی مشمول استخدام تا کنون بیش از ۵۵ هزار معلم تعیین تکلیف شده اند و در حال اخذ مجوز استخدام برای ۳۳ هزار معلم باقیمانده از سازمان اموراداری استخدامی هستیم.

وی گفت: آموزش و پرورش امسال ۲۷ هزار نفر دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها نیز از طریق آزمون استخدام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای ۶ هزار نفر از معلمان غیر رسمی که در آزمون استخدامی پارسال به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند نیز امسال آزمون مجددی برگزار خواهد شد، اما زمان دقیق این آزمون هنوز مشخص نیست.

احمدی لاشکی تصریح کرد: آموزش و پرورش همچنین با کمبود ۲۵ هزار سرایدار و نیروی خدماتی مدارس روبروست، اما مجلس تا کنون مصوبه‌ای برای استخدام این افراد صادر نکرده است.

وی تأکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش موظف است تکلیف استخدام معلمان غیر رسمی را تا پایان امسال مشخص کند.

وی از افزایش ۷۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: از این بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزان محروم از ابزار‌های هوشمند آموزشی، ۲۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی هنرستان‌ها و ۴۳۰ میلیارد تومان برای تجهیزات سالن‌های ورزشی در نظر گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش وپرورش گفت: در بودجه ۱۴۰۰ همچنین ۳۲۵ میلیارد تومان برای مدارس شبانه روزی، ۸۰ میلیارد تومان برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان مناطق محروم، ۷۰ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و ۵۰ میلیارد تومان برای توانبخشی دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد: همچنین هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی آموزش و پرورش به معلمان خارج از کشور نیز پرداخت خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیارد تومان آموزش و پرورش رتبه بندی هزار معلم غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری/ استخدام ۱۹۹۲ معلم در هرمزگان