Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: اخیرا خروجی سد زاینده رود به ۱۸ مترمکعب برثانیه افزایش یافته است که نشان دهنده این است که برداشت و پمپاژ بالادست و استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

وی افزود: قرار بود استانهای بهره بردار از زاینده رود برنامه ای مصوب کنند و برآن اساس سهم هر استان مشخص شود که متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری بدون هماهنگی به برداشت از حوضه زاینده رود دست زدند و از سوی دیگر شرکت آب منطقه ای اصفهان به افزایش خروجی دست زد که همین به اعتراض کشاورزان اصفهان دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی صنف کشاورزی اصفهان با بیان اینکه برگزاری آش نذری کشاورزان در روز جمعه در راستای اعلام حضور کشاورزان در اعتراض به برداشت از زاینده رود است، تصریح کرد: با ساماندهی کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان در اردیبهشت ماه اعتراضی در خصوص پایان برداشت از زاینده رود انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: قطعنامه ای هم توسط کشاورزان تهیه شده است و به تمام بهره برداران از حوضه زاینده رود ارسال شده است که از ابتدای اردیبهشت ماه شاهد اعتراض کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان باشند.

امینی علت عدم حضور خود در جلسه اخیر کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان را توضیح داد و گفت: قرار بر این بود که جلسه ای با حضورشرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی برگزار شود و ماحصل آن به تهران ارسال شده و پس از اعلام وزارت نیرو جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شود که متاسفانه شرکت آب منطقه ای اصفهان جمع بندی اولیه جلسات را هم به تهران ارسال نکرده بود و با اعتراض استاندار این جمع بندی به تهران ارسال شده بود و مقرر شد پس از دریافت نتایج از تهران جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شود که محقق نشد و من هم به نشانه اعتراض در این جلسه شرکت نکردم.

وی بیان داشت: جلسه مذکور در استانداری به کمیته تخصصی ذیل کارگروه سازگاری با کم آبی تغییر نام داد که باز هم بر نظر تهران تاکید شد که متاسفانه وزارت نیرو پاسخی نمی دهد و همین عامل تشدید تحرک کشاورزان در دریافت حقابه خود است.

احیای زاینده رود تنها درخواست کشاورزان و فعالان محیط زیست استان اصفهان است

دبیر اجرایی صنف کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه احیاء زاینده رود تنها درخواست کشاورزان و فعالان محیط زیست استان اصفهان است، گفت: نیازی به حضور وزیر نیرو نیست بلکه اجرای مصوبات مورد تاکید جامعه کشاورزان استان اصفهان است.

وی اجرای مصوبات را به چهار جلسه شورای عالی آب مربوط به زاینده رود گریزی زد و گفت: اجرای جلسه دهم که برونداد آن مصوبات نه ماده ای بود و مصوبات جلسات سیزدهم و بیست و چهارم و چهلم خواسته ی کشاورزان استان اصفهان است.

48

کد خبر 1503080

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زاینده رود استان اصفهان کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!