Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب اسلامی حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره شرایط روزه ماه رمضان در زمان شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش برنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتا که «در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟» تاکید کردند: «روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود و یا تشدید بیمار و یا افزایش طول بیماری و تاخیر در سلامتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه پاسخ به این استفتا آمده است: «در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین میز به دست آید، کفایت می‌کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشاء عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ماه رمضان پزشک متخصص رهبر فرزانه انقلاب ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.

براساس اطلاعیه صادره ادارات کل نامبرده، بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شده و آزمایشات لازم اخذ شده که نتایج پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

‌شیر باغ وحش مشهد سوء‌تغذیه ندارد/ درمان 3 هفته‌ای ضدانگلی حیوان آغاز شد‌شیر باغ وحش مشهد گرسنه نیست، بیماری انگلی دارد و در حال درمان است"بیماری انگلی" علت لاغری شیر باغ وحش مشهد

گفتنی است؛ اواخر بهمن ماه 1402 تصویری از شیر نر 9 ساله لاغر اندامی از باغ وحش مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی و محیط زیست در خصوص سوء تغذیه این حیوان را به همراه داشت. اما بررسی تیم متخصص با حضور 9 دامپزشک در همان زمان نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع بود.

طبق اعلام مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در همان زمان ، بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او.آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و این روند تا واپسین روزهای اسفند ماه ادامه داشت تا اینکه ادامه حال نامساعد ریشا در نهایت منجر به تلف شدن این گونه ارزشمند شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • «ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
  • حکم رهبر انقلاب درباره بخار آب حمام برای روزه‌دار
  • چگونه در ماه رمضان در امتحانات موفق شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • با روزه خواری در ملاء عام برخورد می شود 
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • تاج‌گذاری در ترکیب سه‌شیرها؛ انگلیس با جود بلینگام رهبری جدید دارد
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا