Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@01:33:05 GMT

وزارت صنعت حریف کارخانجات روغن نشد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۲۷۲

فروش اجباری کالا به همراه روغن همچنان توسط کارخانجات انجام شده و به نوعی با وجود تمام اظهارات مسئولان وزارت صنعت در تخلف بودن این اقدام؛ گویا متولی بخش صنعت حریف کارخانجات نشده است.

در طول چند ماه اخیر بازار کالاهای اساسی از جمله  روغن دچار نابسامانی در قیمت ها و عرضه محصولات بوده است اما نه تنها در سال جدید تغییری در بازار عرضه روغن به وجود نیامده بلکه زمزمه افزایش قیمت ها هم در سال 1400 به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل تأمل اینجاست فروش اجباری کالا به همراه روغن همچنان توسط کارخانجات انجام شده و به نوعی با وجود تمام اظهارات مسئولان وزارت صنعت در تخلف بودن این اقدام؛ گویا متولی بخش صنعت حریف کارخانجات نشده و آنها با آسودگی خاطر به تخلفات خود ادامه می دهند.

 البته خبرگزاری تسنیم، از ماه های پایانی سال گذشته  با انتشار گزارشات متعددی از بازار عرضه روغن اعلام کرد با وجود تمام صحبت های مسئولین در عدم فروش اجباری کالا به همراه روغن  همچنان این کالا با سایر محصولات به فروش می رسد و خبری هم از برخورد با متخلفین در بازار نیست.

جالب اینجاست در آخرین روزهای اسفند مسئولان وزارت صنعت در جدیدترین اظهارنظر اعلام کرده بودند " فروش هرگونه کالا به همراه روغن نباتی از سوی شرکتهای پخش تخلف محسوب می‌شود".

آنطور که بیک زاده مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفته است : این ممنوعیت طی نامه ای به انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران نیز ارسال و ابلاغ شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: در صورت احراز تخلف فروش هر کالایی به همراه روغن نباتی، مجوز پخش شرکت مربوطه تعلیق خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین از شهروندان درخواست تا در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به سامانه 124، سازمان حمایت و یا سازمانهای صمت استانی گزارش دهند.

اظهارات این مقام مسئول وزارت صنعت در حالی مطرح شده که شرکت ها فروش اجباری کالا را در سال جدید ادامه داده و فقط برای محرض نشدن تخلف خود فاکتور کالاهای اجباری را مجزا صادر می کنند و فروشنده باید در ازای خرید روغن کالاهای اجباری را نیز خریداری کند.

 

تسنیم/

برچسب ها: صنعت ، روغن ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nuq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنعت روغن بازارنیوز کالا به همراه روغن فروش اجباری کالا وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: در سال گذشته، بیش از ۵ هزار و ۷۳۶ مورد بازرسی در طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) از مراکز عرضه کالا در استان برای نظارت بر کالا‌های مشمول استاندارد اجباری انجام شد که بیشتر در صنعت غذایی و کشاورزی بوده و در این خصوص عمده‌ی نمونه برداری‌ها از محصولات واحد‌های غذایی و کشاورزی و شیمی انجام شد.


دستورانی افزود: برای شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری و اجرای طرح طا‌ها در استان در سال ۱۴۰۲ همچنین ۵۷۵ نمونه برداری و آزمون از مراکز عرضه کالا در خراسان جنوبی انجام شد.


وی گفت: اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) که بصورت کشوری انجام می‌شود، بازار فروش را برای عرضه کالا‌های غیراستاندارد مشمول استاندارد اجباری بسیار محدود و غیرممکن کرده است.


مدیر کل استاندارد استان افزود: در طرح طاها، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری توسط بازرسان نمونه برداری می‌شود و به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد برای آزمون ارجاع می‌شود و در صورت مغایرت با استاندارد‌های مربوطه، توسط اداره کل اقدامات حقوقی روی آن صورت می‌گیرد.

طرح طا‌ها با هدف انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها، تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین، اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی | تحقق رویای حسین شریعتمداری؟
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی؛ آیا باید نگران بود؟
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی / آیا باید نگران بود؟
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی