Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت در نامه‌هایی جداگانه خطاب به رییس سازمان غذا و دارو و مدیران عامل سازمان‌های بیمه سلامت و تأمین اجتماعی گفت: پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به آقای دکتر شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: مصرف دارو‌های ضدویروس فاویپیراویر و رمدیسیور جهت جلوگیری از جهش ومقاومت ویروس باید منطبق با شیوه نامه‌ها بوده و نسخه نویسی نیز توسط پزشکان متخصص عفونی و ریه و یا پزشکان عمومی آشنا به شیوه نامه‌ها و مورد تأیید معاونان درمان و بهداشت دانشگاه‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه وزیر بهداشت به این شرح است:
جناب آقای دکتر شانه ساز
معاون محترم و رییس سازمان غذا و دارو
با سلام.
پیرو مکاتبات و مذاکرات قبلی در مورد افزایش دسترسی راحت‌تر بیماران مبتلا به 19COVID- به دارو‌های ضدویروس فاویپیراویر و رمدیسیور باتوجه به اینکه خوشبختانه با همت شرکت‌های تولیدکننده داخلی به مقدار کافی تولید شده است ترتیبی اتخاذ فرمائید:
1-باتوجه به مصرف این دارو‌ها در بیماران سرپایی و بستری موقت مبتنی بر پروتکل‌های ابلاغی معاون محترم درمان به منظور کاهش بار بیمارستان‌ها به خصوص با موج جدید ویروس موتاسیون یافته ترتیبی اتخاذ فرمائید تا در داروخانه‌های منتخب به اندازه کافی در دسترس باشد.
داروخانه‌های منتخب در تعداد حداکثر و لیست آن‌ها به مراکز 16 ساعته و مراکز خصوصی و خیریه کلیه شهرستان‌ها ارسال و جهت اطلاع بیماران و جلوگیری از سرگردانی آن‌ها نصب گردد. به علاوه در سایت‌های مختلف جهت اطلاع عموم اعلام شود.
2-مصرف این دارو‌ها جهت جلوگیری از جهش و مقاومت ویروس باید منطبق با پروتکل‌ها بوده و نسخه نویسی نیز توسط پزشکان متخصص عفونی و ریه و یا پزشکان عمومی آشنا به پروتکل‌ها و مورد تائید معاونین درمان و بهداشت دانشگاه‌ها صورت گیرد.
3-جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و یا قاچاق فرآورده‌های مذکور داروخانه‌های منتخب مکلف به ثبت موارد با ذکر تعداد دارو، نام بیمار و پزشک معالج در سامانه TTAC می‌باشند.
پوشش بیمه‌ای دارو‌های «فاویپیراویر» و «رمدیسیو» مورد توجه قرار گیرد
همچنین وزیر بهداشت در نامه‌ای دیگر خطاب به دکتر ناصحی عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت توجه به پوشش بیمه‌ای دارو‌های «فاویپیراویر» و «رمدیسیو» در درمان سرپایی مبتلایان به کرونا تاکید کرد.
متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر ناصحی
عضو محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت
جناب آقای دکتر سالاری
مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی
با سلام.
پیرو تصمیمات قبلی درمورد پوشش دارو‌های ضد ویروس فاویپیراویر و رمدیسیور برای بیماران سرپایی مبتلا به COVID-19، هنوز شکوائیه‌هایی از بعضی از استان‌ها مبنی بر نبود پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها در درمان سرپایی واصل می‌شود.
تجربه ارزشمند ما در خوزستان در اوج همه گیری جدید با ویروس موتاسیون یافته انگلیسی نشان داد که اگر شیوه درمان سرپایی در مراکز 16 ساعته با دارو‌های ضد ویروس اعمال نمی‌شد سرریز بیماران بستری علاوه بر تحمیل هزینه سنگین، مرگ و میر را به شدت بالا می‌برد کما اینکه مرگ و میر نسبت به تعداد بیماران در خوزستان بسیار کمتر از حد انتظار و نسبت‌های قبلی کشوری بود؛ لذا شایسته است پوشش بیمه‌ای دارو‌های مذکور در درمان سرپایی مورد توجه قرار گیرد. بی تردید درمان ضد ویروس در روز‌های اول به شدت بار بیمارستان‌ها و هزینه‌های سنگین مرتبط با این بیماران را خواهد کاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فاویپیراویر مورد توجه قرار درمان سرپایی پوشش بیمه ای وزیر بهداشت دارو ها آقای دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود