Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:56:45 GMT

توزیع ۲۸ هزار اصله نهال در میامی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۳۰۶

توزیع ۲۸ هزار اصله نهال در میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدعلی رضایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع شد، اظهار کرد: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون تلخ و توت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته با شعار همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع طبیعی از پانزدهم اسفندماه آغاز شد، افزود: در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو رفتند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازگردانند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود: درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان بوده و منشأ خیر و برکات زیادی برای زمین است.

رضایی افزود: در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌منظور ایجاد پارک، فضای سبز، بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع نهال رایگان به‌منظور غرس در مناطق مناسب و مستعد توزیع شد.

وی هدف از توزیع نهال‌های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی توسط مردم و توسعه کاشت نهال عنوان کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی فرسایش خاک نهال محمدعلی رضایی میامی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی

فریبرز امامبخش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافت ضمن بیان این موضوع که مسئله درختداری از درختکاری اهمیت بیشتری دارد گفت: با توجه به تفاهم نامه‌های منعقد شده در سطح استان فی مابین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش، برنامه ریزی‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و درختداری در بین دانش آموزان انجام شده است. 

امام بخش بیان داشت: وقتی کودکان درخت می‌کارند احساس می‌کنند قدرتی دارند که می‌توانند برای بهبود جهان اطرافشان و برای ساخت آینده‌ای روشن از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی که نیازمند پیگیری و اجرا در جامعه می‌باشد آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در بین دانش آموزان است، فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت می‌باشد که موجب تقویت حفظ مسئولیت پذیری در برابر طبیعت از سنین کودکی در بین دانش اموزان می‌شود. 

به گفته وی، در این راستا دانش آموزان مدارس شهرستان بصورت دوره‌ای و تیمی با برنامه ریزی که از طرف کادر آموزشی مدارس صورت می‌گیرد از درختان کاشته شده در مدارس خود سرکشی و نگهداری می‌نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • کشف و ضبط ۵۶ اصله الوار قاچاق جنگلی در اردبیل