Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید ملانوری» روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: بنا به اعلام رنگ‌بندی‌ جدید، شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس قرمز (خیلی پرخطر)، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، بشرویه، طبس و سرایان نارنجی (پرخطر) و خوسف زرد (متوسط خطر) اعلام شده است.

وی بیان کرد: طبق آخرین مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا، حضور کارکنان دولت در محل کار و فعالیت اصناف، مراکز آموزشی، اماکن برگزاری مراسم و تالارها محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعطیلی تمامی مراکز آموزشی، اماکن برگزاری مراسم و تالارها و واحدهای صنفی به استثنای مشاغل گروه یک، ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروهای با پلاک بومی، حضور یک سوم کارکنان دستگاه‌ها در مشاغل غیرضروری و یک دوم در مشاغل ضروری طبق تصمیم مدیریت مجموعه و ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات از جمله این محدودیت‌ها است.

وی افزود: در هفت شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، بشرویه، طبس و سرایان که به رنگ نارنجی هستند، محدودیت تردد خودروهای بومی و غیربومی، حضور دوسوم کارکنان ادارات در مشاغل ضروری و یک دوم در دستگاه‌های عادی همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

ملانوری درخصوص خوسف که تنها شهرستان با رنگ زرد در استان است، گفت: در این منطقه ضمن اینکه دوسوم کارکنان ادارات در محل کار حضور پیدا کنند، نماز جمعه با ۵۰ درصد جمعیت، نمازهای جماعت با ۵۰ درصد جمعیت در فضای باز و حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر با فاصله چهار متر مربع در محیط‌های‌ بسته و مراسم با جمعیت ۳۰ تا ۵۰ نفر برگزار شود.

وی با تاکید بر تعطیلی مراکز آموزشی در این مدت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امتحانات دانش‌آموزان از ۲۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد یافت، برنامه آموزش و پرورش مبنی بر این است که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار شود و برای بقیه موارد، تابع شرایط کشور هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بر توجه ویژه آموزش و پرورش به بازماندگان از تحصیل و افرادی که در دسترسی به محتواهای آموزشی در فضای مجازی مشکل داشته‌اند، به جهت جبران عقب‌ماندگی‌های درسی در پایان سال تحصیلی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش موثر طرح شهید سلیمانی در مدیریت بیماری و تشکر از اقدامات سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: تقاضای ما این است که این تلاش‌ها که منجر به مدیریت بیماری شده و در بیماریابی موثر بوده و خسارت‌ها را کاهش داده است، استمرار یابد.

ملانوری تاکید کرد: تشدید نظارت‌ها در ورود اتباع خارجی از سمت افغانستان و انجام آزمایش به صورت تصادفی از افرادی که گواهی سلامت دارند از اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی با همکاری هلال احمر باید به طور ویژه در برنامه داشته باشند.

وی درباره تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده و با توجه به سقف ۱۲۰ میلیارد تومانی تعریف شده برای استان، متقاضیان می‌توانند با تکمیل پرونده‌های مربوطه نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تسهیلات بانکی با سررسید سال ۹۹ به مدت ۶ ماه استمهال شد.

وی گفت: طبق تصمیم ستاد ملی، در آستانه ماه مبارک رمضان، بسته معیشتی ویژه دولت به حساب ۶۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حوزه‌های متولی در جذب کمک‌های مؤمنانه طی ۱۴ ماه گذشته افزود: از ابتدای اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه تاکنون، حجم کمک‌های نقدی مردم استان ۲۰۵ میلیارد تومان بوده است.

ملانوری تاکید کرد: با توجه به ادامه بیماری لازم است این اقدامات با کمک خیرین، نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی استمرار پیدا کند.

وی با تاکید به اینکه براساس مصوبات ستاد ملی برگزاری تجمعات ممنوع است، به موضوع دوره‌های قرآن در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: جمع‌خوانی قرآن کریم در قالب یک برنامه تلویزیونی و با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود و مردم از طریق تلویزیون این مراسم را دنبال کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید تلاش شود در قالب مدیریت بومی و تصمیمات استانی، فضای موجود را مدیریت کنیم.

در این نشست مدیران حاضر به طرح موضوع پرداختند و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۲ استانی است که با شیب تند شیوع بیماری مواجه است.

محمد دهقانی افزود: حضور گردشگران، تردد و اسکان مسافران گذری در برخی شهرها و مسافرت حجم زیادی از بومیان استان که ساکن دیگر مناطق بودند، بروز این موج گسترده را سبب شده است.

وی گفت: میزان ابتلاهای استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۳.۱ به ۱۵ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز از ۱.۲ به ۷.۲ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش یافته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا حمید ملانوری خراسان جنوبی اصناف ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حمید ملانوری خراسان جنوبی ویروس کرونا حمید ملانوری خراسان جنوبی اصناف ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طاهره صحرایی گفت: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان برای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و پویش کاشت ۵ میلیون درخت توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همت بالایی گذاشتند.

وی افزود: جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با کاشت بیش از ۱۸۲ هزار نهال موفق شدند گام موثری در این طرح بردارند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خراسان جنوبی در پویش کاشت ۵ میلیون درخت، ۱۷۵ هزار نهال است.

صحرایی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین رتبه بندی کشوری، به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان، خراسان جنوبی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

به گفته وی این پویش تا اواخر اردیبهشت ماه و هفته هلال در سطح کشور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند