Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:10:23 GMT

چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۴۹۷

چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟

رئیس اقلیم کردستان عراق در سفری از پیش اعلام شده به بغداد رفت. دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، نخستین ایستگاه سفر این مقام کُرد بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سفر «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان به بغداد پس از چند رخداد صورت گرفته است. بارزانی اخیرا در سفر به پاریس با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد که می‌کوشد نقش بیشتری در تحولات عراق و منطقه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون بودجه عراق و سهم اقلیم کردستان از سوی پارلمان این کشور به تصویب رسیده است و کُردها تا حدی از این توافق رضایت داشته‌اند. رئیس اقلیم کردستان در روزهای گذشته نیز شماری از سران جریان‌های سیاسی کُردی را در اربیل گرد هم جمع کرد و از آنان خواست که در قبال تحولات آینده به ویژه انتخابات اکتبر عراق موضعگیری متحدی داشته باشند.

از سوی دیگر و همچنانکه اشاره شد انتخابات پارلمانی عراق در راه است و کُردها به دنبال تحکیم جایگاه خود در عرصه سیاسی این کشور هستند. همچنین کنگره حزب دموکرات کردستان عراق قرار است در آینده برگزار شود و نچیروان بارزانی در تقابل با جناح خانواده مسعود بارزانی به دنبال کسب حمایت‌های عراقی و بین‌المللی است.

دلشاد شهاب مشاور رئیس اقلیم کردستان در اظهاراتی با اشاره به سفر نچیروان بارزانی به بغداد اعلام کرده است که دیدار با سران عراق و جریان‌های سیاسی این کشور بخشی از برنامه این سفر است.

وی از نشست‌های مهم نچیروان بارزانی در بغداد سخن گفته و اعلام کرده است که موضوعات مهمی در این نشست‌ها بررسی می‌شود.

همزمان فلاح مصطفی مشاور سیاست خارجی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز گفته است که سفر بارزانی به بغداد با هدف فراهم شدن زمینه دیدگاه مشترک میان اقلیم و دولت مرکزی عراق درباره تحولات آتی و مشکلاتی است که ممکن است عراق با آنها مواجه شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اقلیم کردستان نچیروان بارزانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی یک رویکرد

غرب همواره بر آن بوده تا روند سازش و همراهی با آمریکا و سیاسی کاری تشکیلات خودگردان را زمینه ساز تحقق اهداف فلسطینی‌ها معرفی نماید اما آنچه در ماه های اخیر مشاهده شده است نه دستاوردهای رویکردی سیاسی بلکه مولفه‌ای به نام مقاومت فلسطین بوده است که جهانیان را معطوف به فلسطین کرده است. امروز جهان بار دیگر فلسطین را در راس توجهات خود قرار داده است و به رغم همراهی برخی سران غرب با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطین قرار گرفته که برپایی تظاهرات جهانی در حمایت از غزه و حماس نمودی از این مسئله است.

به گزارش ایسنا، سیاست روز در یادداشتی به قلم فرامرز اصغری نوشت: طی روزهای اخیر در صحنه جهانی در کنار مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مسئله قابل توجه، رویکرد برخی کشورها به پذیرش فلسطین به عنوان کشوری مستقل است. هر چند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند وونسا فرایزر، سفیر مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورا را در ماه آوریل بر عهده دارد، گفت که در دومین نشست غیرعلنی «کمیته مربوط به پذیرش اعضای جدید» در روز پنجشنبه «هیچ اجماعی» وجود نداشت اما بسیاری از سران کشورها آمادگی خود را برای پذیرش کشور فلسطین اعلام داشتند.

یوناس گار استوره نخست وزیر نروژ گفت که اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است.استوره در کنفرانس خبری مشترکی با حضور پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که به اسلو سفر کرد، افزود : نروژ آماده است که در مورد به رسمیت شناختن فلسطیم تصمیم‌گیری کند.چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

هر چند که طرف فلسطینی اخیرا در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، درخواست عضویت را مجددا مطرح کرد و روند بررسی آن آغاز شد اما این رویکرد جهانی به پذیرش کشور مستقل فلسطین برگرفته از مولفه‌هایی است که این روزها در غزه جریان دارد.

غرب همواره بر آن بوده تا روند سازش و همراهی با آمریکا و سیاسی کاری تشکیلات خودگردان را زمینه ساز تحقق اهداف فلسطینی‌ها معرفی نماید اما آنچه در ماه های اخیر مشاهده شده است نه دستاوردهای رویکردی سیاسی بلکه مولفه‌ای به نام مقاومت فلسطین بوده است که جهانیان را معطوف به فلسطین کرده است. امروز جهان بار دیگر فلسطین را در راس توجهات خود قرار داده است و به رغم همراهی برخی سران غرب با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطین قرار گرفته که برپایی تظاهرات جهانی در حمایت از غزه و حماس نمودی از این مسئله است.

بر این اساس می‌توان گفت که رویکردها به پذیرش کشور مستقل فلسطین برگرفته از دستاوردهایی است که مقاومت رقم زده است چنانکه امروز حتی کشورهایی همچون آمریکا نیز توان حمایت یکجانبه از صهیونیست‌ها را ندارند و برای پاسخگویی به افکار عمومی هم که شده از درد و رنج غزه و ناتوانی برای حفظ حماس و مقاومت از آینده غزه سخن می‌گویند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیات گلف کردستان
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • تازه‌ترین تصاویر از بقایای موشک‌های سپاه پاسداران در اقلیم کردستان
  • بقایای موشک‌های شلیک شده به اسرائیل در اقلیم کردستان (عکس)
  • چرایی یک رویکرد
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • فیلم/شادی مردم عراق در سفارت ایران در بغداد
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا