Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان باید دبیرخانه‌ای نظام‌مند و اداری پایه‌گذاری کنیم تا مراحل اجرایی آن به تاخیر نیفتد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، آب و بحران کمبود آن به عنوان یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی در سطح دنیا مطرح است و استان فارس نیز از این امر مستثنی نیست چرا که این استان سال‌هاست که درگیر پدیده خشکسالی است و این موضوع همواره مشکلات بسیاری را برای مردم این استان به ویژه صنعتگران و کشاورزان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران دارای رتبه چهارم از بین 45 کشوری است که در معرض خشکسالی شدید قرار دارد و کارشناسان امر بر این باورند خشکسالی واقعیت اقلیم ایران است، این پدیده به دلیل رشد نیاز‌های آبی کشور در بخش‌های مختلف در سال‌های آتی شدت خواهد یافت. بر اساس آمار موجود بالاترین سهم مصرف آب در میان گروه‌های فعالیت صنعتی در بخش صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی است.

استقرار صنایع آب‌بر در شهرستان‌های استان فارس با توجه به بحران کمبود و تامین آب و بدون در نظر گرفتن معیار‌های ضروری ایجاد برای راه‌اندازی این واحد‌ها موجب شده است تا نواحی صنعتی با مشکلاتی مواجه شوند. در همین راستا امروز نشست نمک‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به استان با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان فارس و جمعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران برگزار شد و در این جلسه مسئولان در خصوص مشکلات تامین آب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامگذاری سال 1400 به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با همدلی و همراهی همه مسئولین مانع شعار این رویکرد در استان را به جدیت دنبال خواهیم کرد و مجمع نمایندگان استان فارس پشتیبان بخش خصوصی و صنعتگران است.

طرح انتقال آب از خلیج فارس زیر ذره‌بین نمایندگان فارس؛ واحدهای صنعتی پای کار بیایندمصوبه جدید در حوزه انتقال آب خلیج فارس/ صنایع مرزی خراسان رضوی بی‌بهره نماندندرئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: وزارت نیرو انتقال آب شرب به کرمان را پیگیری نکردکدام‌ها شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در پروژه انتقال آب عمان سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به کار خواهیم گرفت، افزود: ایجاد ساختار و تشکیلات نخستین گام مهم برای این امر است که در دستور کار قرار خواهیم داد.

عزیزی بیان کرد: برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان باید دبیرخانه‌ای نظام‌مند و اداری پایه‌گذاری کنیم تا مراحل اجرایی آن به تاخیر نیفتد که مهمترین نیاز برای امروز و آینده است و ظرف 15 روز آینده جلسه‌ای با واحد‌ها صنعتی و مسئولان مربوطه برگزار خواهیم کرد تا از ظرفیت دولت هم بهره ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در این زمینه باید یک حرکت اجرایی، عملیاتی و جهادی داشته باشیم و نقشه راه کلان استان در حوزه آب را در اختیار کمیته راهبردی قرار دهیم تا صنعتگران از اقدامات انجام شده بهره لازم را ببرند و در این زمینه ملاحظات زیست محیطی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش استان، موضوع آب است و در آینده فارس با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر حداقل 160 میلیون مترمکعب آب نیاز استان است که 30 میلیون مترمکعب از ظرفیت آب از چاه‌ها تامین می‌شود که سزاوار نیست.

جعفر قادری دیگر نماینده مردم شیراز با بیان اینکه محل‌های تامین آب، در استان متنوع است و عملا از 7 منبع در استان می‌توانیم تامین آب کنیم، عنوان کرد: تجمع سرمایه فعالان بخش خصوصی در حوزه انتقال آب به استان فارس می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هر چه سریع‌تر و دسترسی هرچه بهتر واحد‌های اقتصادی استان فارس به آب خلیج فارس شود.

یکی از سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت صنایع پتروشیمی با همه‌ حمایت‌های مسئولان استانی اجرا و پیگیری نمی‌شود، گفت: اگر این طرح‌ها به بهره‌برداری و به جریان نرسند ما نخواهیم توانست در حوزه صنایع، زیر ساخت‌ها و خطوط انتقال‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی عنوان کرد: شرکت‌های پتروشیمی که در واقع شامل شهرستان‌های فیروزآباد، جهرم، فسا، داراب و استهبان می‌شود اگر طبق برنامه می‌توانست اجرا شود و به بهره‌برداری رسیده بود ما می‌توانستیم یکی از شرکت کنندگان و تامین کننده‌های سرمایه و سهام این پروژه‌ها باشیم.

این سرمایه گذار اظهار کرد: نزدیک به 28 دهم میلیارد نفر در 17 کشور دنیا داریم در شرایط تنش آبی با پتانسیل کمبود شدید آب هستند که در این 17 کشور 12 کشور در منطقه خاورمیانه هستند و کشور ایران جزء پنجم هست.

انتهای پیام/424/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان فارس انتقال آب از خلیج فارس تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های اردبیل آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان شمال زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در نواحی مرکزی برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان. و همچنین شنبه در برخی نقاط استان فارس و شمال غرب و یکشنبه در برخی مناطق فارس کرمان ارتفاعات البرز و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

امروز در نوار شمالی کشور و تا روز شنبه در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان تا جمعه مواج است.

کد خبر 6063615

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب