Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:22:03 GMT

بولتون: خلع سلاح کره‌شمالی بعید است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۷۴۳

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا پیش بینی کرد که چشم انداز تلاش‌ها برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای کره شمالی از طریق دیپلماسی کم رنگ است. ناطقان: مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  گفت، کره شمالی تصمیم راهبردی برای کنار گذاشتن سلاح ‌های هسته‌ای اتخاذ نکرده و چشم انداز تلاش‌ها برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای از طریق دیپلماسی کم رنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شنبه  در مصاحبه ای با سرویس کره ای «صدای آمریکا» گفت، اگر ایالات متحده توافقنامه‌ای با «کیم جونگ اون»  رئیس کره شمالی منعقد کند که در ازای لغو تحریم‌ها این کشور از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود منصرف شود ، این  توافق شکست می‌خورد.

این ارزیابی در حالی انجام می‌شود که دولت «جوبایدن » رئیس جمهور آمریکا به پایان بررسی نحوه تعامل با کره شمالی نزدیک می‌شود.

بولتون افزود: «من فکر می‌کنم کره شمالی متعهد به تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای است.  فکر می‌کنم آنها این امر را برای بقای خود ضروری می‌دانند.»

در ژانویه در جریان هشتمین کنگره حزب کارگران، کیم گفت که برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را تقویت می‌کند. رئیس کره شمالی گفت: «ما باید جنگ هسته ای را بیشتر تقویت کنیم در حالی که تمام تلاش خود را برای ایجاد قدرتمندترین قدرت نظامی انجام می دهیم.»

ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر دیدار کردند، اما آنها در رسیدن به توافق ناکام ماندند. بولتون معتقد است کره شمالی داوطلبانه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت.

روز جمعه «جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی متعهد است.

سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت تهران آمادگی دولت آمریکا را برای توسل به گزینه دیپلماسی جهت خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد.  «جن ساکی» سخنگوی  کاخ سفید در نشست خبری در این زمینه گفت: «آمریکا آمادگی دارد  گزینه دیپلماسی را در قبال کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور در نظر گیرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در سخنرانی ضمن ابراز تمایل برای در پیش گرفتن دیپلماسی با کره شمالی، هشدار داد که به هرگونه تحرکات موشکی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانی که واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. منبع: فارس برچسب ها: بولتون ، خلع سلاح ، کره شمالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بولتون خلع سلاح کره شمالی خلع سلاح هسته ای رئیس جمهور کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست