Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملانوری پیشنهاد داد: تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» عصر امروز (۲۱ فروردین) در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از تعاونی های برتر استان با اشاره به رتبه مطلوب خراسان جنوبی در تولید سه محصول راهبردی زرشک، عناب و زعفران اظهار کرد: پیشنهاد می شود تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی  ادامه داد:  ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده کشور، به این استان اختصاص دارد.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات، به تولید کنندگان استان کمک کنیم.

 

ملانوری به برنامه های استان در زمینه تحقق شعار سال و کمک به تولید بیشتر و ارزش افزوده محصولات تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مدیران تأکید شده برای سال ۱۴۰۰ و با محوریت شعار سال، برنامه عملیاتی داشته باشند.

 

ملانوری بیان کرد: هدف از تولید در شعار سال،  «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» فقط تولید صنعتی نیست، بلکه همه حوزه ها را شامل می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی به جایگاه رفیع تعاونی ها در تمدن ایرانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین شیوه های کسب و کار ،فعالیت در قالب تعاونی هاست که این مهم در آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی ما تأکید شده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: تعاونی ها می توانند با جرأت و جسارت، قدرت ریسک پذیری بالا، و ارزش آفرینی از  ذخایر غنی و ارزشمند استان، به عنوان پیشران های توسعه متوازن و پایدار استفاده کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس اتاق تعاون ایران استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی