Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در نشست مدیریت کرونا که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: موارد فوت در هفته منتهی به ۲۰ فروردین نسبت به  هفته قبل حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع هشدار دهنده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز آینده مقررات سختگیرانه ای در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می شود تا بیماری مهار شود افزود: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها، وضعیت بیماری کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه از روز ۲۰ اسفند تا اول فروردین‌ماه روند بیماری در خوزستان کاهشی بود گفت: از اوایل فروردین تا روز دهم همین ما، سیر بیماران سرپایی در استان افزایشی شد به همین دلیل تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: در پیک بیماری، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان یک هزار و ۷۸۰ بیمار بود اما این تعداد تا روز پنجم فروردین‌ماه به یک هزار و ۴۰۰ بیمار کاهش یافت.

ابول نژادیان افرود: اکنون عمده بار مراجعه به بیمارستان ها در مناطق شمال و شرق استان (شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، شوش، بهبهان و امیدیه) است.

وی اضافه کرد: وضعیت بیماری در اهواز ثابت است و امیدواریم با اعمال این محدودیت‌های ۱۰ روزه، سیر بیماری در اهواز نزولی شود اگرچه به همکاری مردم نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار نفر در استان واکسینه شده اند افزود:  بیش از ۸۰ درصد بیماران دیالیزی خوزستان واکسن دریافت کردند همچنین واکسن مورد نیاز برای مابقی این بیماران نیز موجود است اما برخی تمایل به تزریق واکسن ندارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان نداریم گفت: در هفته جاری دیگر اعضای سازمان نظام پزشکی، پاکبانان و پرسنل بهداشت و درمان واکسینه می شوند.

ابول نژادیان بیان کرد: ۹۶ درصد تخت‌های ویژه در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی استان اشغال و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافتند. 

وی افزود: در بخش‌های ویژه دچار محدودیت هایی هستیم اما با جابه جایی بیماران و تغییر کاربری تخت‌ها، اجازه ندادیم بیماری منتظر تخت آی سی یو بماند.

وی گفت: خوشبختانه به لحاظ دستگاه اکسیژن ساز تاکنون با مشکل جدی مواجه نشدیم.

محدودیت های کرونایی از امروز به مدت ۱۰ روز در خوزستان اجرایی  شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز اخبار کنکور بیمارستان ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان