Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:58:56 GMT

فناوری هسته‌ای از مولفه‌های قدرت ایران است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۷۹۹

فناوری هسته‌ای از مولفه‌های قدرت ایران است

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمود واعظی رییس دفتر رییس ‌جمهور در حساب کاربری خود در اینستاگرام با گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای نوشت: فناوری هسته‌ای امروزه یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است و به رغم همه فضاسازی‌های مغرضانه غوغاسالاران در صحنه بین‌المللی، این توانمندی، با شفافیت کامل و قانونمندی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: زمانی بود که برخی افراد در کشور مغرضانه یا در اثر ناآگاهی، ادعا می‌کردند صنعت هسته‌ای کشور در اثر توافقنامه برجام تعطیل شده است. روزها گذشت تا اینکه پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، نظام تصمیم گرفت طی سازوکارهای روشنی، برخی ابعاد برنامه هسته‌ای را که در برجام دامنه آن کاهش یافته یا متوقف شده بود، دوباره احیا کند.

وی خاطرنشان کرد: به همت سازمان انرژی اتمی، این کار در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شد و در برخی ابعاد، فعالیت‌های هسته‌ای کشور، خیلی زود به سطحی حتی فراتر از آنچه پیش از برجام در کشور انجام می‌شد، ارتقا یافت.

واعظی تاکید کرد: این توانمندی استراتژیک بدون تردید مرهون تلاش‌های ارزشمند دانشمندان‌مان در سازمان انرژی اتمی است همان تلاش‌هایی که امروز دستاوردهای افتخارآمیز دیگری را به بار نشاند و مایه مسرت شد.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه با ظرفیتی که در برجام به وجود آمد، بیشتر و قدرتمندتر از گذشته در زمینه تحقیق و توسعه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به پیش رفته‌ایم و این مایه افتخار است.

واعظی روز ملی فناوری هسته‌ای را به مردم و همه دانشمندان و دست‌اندرکاران این فناوری در کشور تبریک گفت و از آنها بابت همه تلاش‌ها و زحماتی که برای رشد و بالندگی صنعت هسته‌ای در کشور متحمل شدند، قدردانی کرد.

پربیننده ترین ثروتمندترین فرد ترکیه کیست؟ +عکس کدام مشاغل از امروز اجازه فعالیت ندارد؟ مشکل کسر سنوات خدمت فرهنگیان حل می‌شود؟ از شنبه ۱۰روز تعطیلی سراسری اعمال می‌شود آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۲۰)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری هسته ای برجام فناوری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس