Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:51:23 GMT

سنگ مزار هنرمند مجسمه‌ساز، به حواشی پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۸۶۶

سنگ مزار هنرمند مجسمه‌ساز، به حواشی پایان داد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران؛ در اطلاعیه ای که از سوی جهانبخش نورائی فرزند ارشد شادروان ناهید سالیانی و وکیل خانواده سالیانی که برای انتشار در اختیار انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران گذاشته شده آمده است: خاطرۀ ناهید سالیانی، مجسمه ساز بزرگ، در یادها جاودانه است
شادروان سالیانی، سنگ قبر خود و پدر مرحومش که شامل دو قطعۀ عمودی و افقی است را پیش از مرگ طراحی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعه عمودی که حاوی نام هر دو آنهاست را فرزند ارشد او به یکی از سنگ تراشان ورزیده و صاحب نام سفارش داد که در زمانی کوتاه آماده شد.

اما طرح قطعۀ افقی به شکل دلخواه از کار در نیامد و تمام این روند، موجب تأخیر در تهیه و نصب سنگ مزار شد. توصیه برخی از بزرگان نیز که نصب سنگ قبر در اقلیم های بارانی (مانند شهر انزلی) به منظور نشست کافی خاک پس از زمان مناسب باید انجام پذیرد، مزید بر علت شد.

اکنون با همکاری و همراهی انجمن مجسمه سازان ایران، طراحی قطعۀ افقی سنگ نیز برای بار دوم در دست انجام است و امیدواریم پیش از پایان فروردین سال جاری، هر دو قطعه سنگ بر مزارآن هنرمند شایسته نصب شود و نگرانی دوستداران وی که در مواردی بر اثر بی خبری از حقیقت امر به سوء تفاهم انجامیده و تصور کم توجهی بازماندگان روانشاد ناهید سالیانی را پدید آورده، پایان پذیرد و یاد این مجسمه ساز نوآور بزرگ جاودانه گردد.

ناهید سالیانی، هنرمند و مجسمه ساز و پیکر تراش نواندیش، در۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در بیمارستان آراد تهران در ۸۴ سالگی بر اثر بیماری درگذشت و در اجرای وصیتی که کرده بود پیکر او به زادگاهش، انزلی، توسط فرزند بزرگش (ماندانا مزینی) انتقال یافت و بر مزار پدرش، شادروان نجفقلی سالیانی، به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

ناهید سالیانی هنرمند مجسمه‌ساز متولد ۱۳۱۵ انزلی بود. وی استاد سابق دانشکده هنرهای زیبا، عضو افتخاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، عضو شورای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران و داور بسیاری از فراخوان‌ها و رویدادهای مجسمه سازی کشور از جمله دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران و سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران بود.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی مجسمه سازی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی مجسمه سازی هنرمندان هنرهای تجسمی مجسمه سازی هنرمندان اخبار کنکور ناهید سالیانی مجسمه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

علیخان عبداللهی ،هنرمند مجسمه ساز در مورد نمایشگاه در خیال گفت: در این نمایشگاه، سی اثر از مجسمه‌های ساخته شده من به نمایش درآمده است.

وی درباره این مجسمه‌ها گفت: ماده اولیه مجسمه‌ها از ترکیب شانه تخم‌مرغ، آب و سریش به نام پاپه‌ماشه است که تبدیل به خمیر و از آن در ساخت مجسمه استفاده می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: آثار از نقش‌های باستانی الهام گرفته شده و با استفاده از تجسم و خیال در ذهن، این آثار خلق شده است.

وی افزود: هر اثر با توجه به مقیاس و حجم آن بین ۵ تا ۱۵ روز طول می‌کشد تا ساخته شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه بیست و پنج سال مشغول این کار هست، ابراز کرد: تاکنون بیست نمایشگاه برگزار کرده و به صورت انفرادی و در گالری‌های خصوصی و دولتی در معرض نمایش علاقه‌مندان هنر قرار داده است.

وی گفت: این نمایشگاه از ۲۹ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در معرض دید مخاطبان هنر قرار گرفته است.

علیخان عبدالهی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت بازدید میتوانند به بلوار بوعلی، میدان دستغیب، کتابسرای سرو، گالری سرو مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • سیروس دین محمدی: بیخیال ما پیشکسوتان؛ حواشی یک ذره جمع شود، استقلال قهرمان است! / فیلم
  • مداح: نباید برای کیانی فشار روانی ایجاد شود
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • معرفی چهره‌های هنرمند شهرستان آباده
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟