Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@23:14:09 GMT

پوشش بیمه‌ای دو داروی پرمصرف کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۹۲۱

پوشش بیمه‌ای دو داروی پرمصرف کرونا

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مصرف داروهای ضدویروس فاویپیراویر و رمدیسیور جهت جلوگیری از جهش و مقاومت ویروس باید منطبق با پروتکل‌ها بوده و نسخه نویسی نیز توسط پزشکان متخصص عفونی و ریه و یا پزشکان عمومی آشنا به پروتکل‌ها و مورد تائید معاونین درمان و بهداشت دانشگاه‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن نامه وزیر بهداشت خطاب به دکتر شانه ساز - رییس سازمان غذا و دارو آمده است: «پیرو مکاتبات و مذاکرات قبلی در مورد افزایش دسترسی راحت تر بیماران مبتلا به ۱۹COVID- به داروهای ضدویروس فاویپیراویر و رمدسیویر باتوجه به اینکه خوشبختانه با همت شرکت های تولیدکننده داخلی به مقدار کافی تولید شده است ترتیبی اتخاذ فرمائید:

۱-باتوجه به مصرف این داروها در بیماران سرپایی و بستری موقت مبتنی بر پروتکل های ابلاغی معاون محترم درمان به منظور کاهش بار بیمارستان‌ها به خصوص با موج جدید ویروس موتاسیون یافته ترتیبی اتخاذ فرمائید تا در داروخانه‌های منتخب به اندازه کافی در دسترس باشد.

داروخانه های منتخب در تعداد حداکثر و لیست آنها به مراکز ۱۶ ساعته و مراکز خصوصی و خیریه کلیه شهرستان‌ها ارسال و جهت اطلاع بیماران و جلوگیری از سرگردانی آنها نصب گردد. به علاوه در سایت های مختلف جهت اطلاع عموم اعلام شود.

۲- مصرف این داروها جهت جلوگیری از جهش و مقاومت ویروس باید منطبق با پروتکل ها بوده و نسخه نویسی نیز توسط پزشکان متخصص عفونی و ریه و یا پزشکان عمومی آشنا به پروتکل ها و مورد تائید معاونین درمان و بهداشت دانشگاه ها صورت گیرد.

۳-جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و یا قاچاق فرآورده های مذکور داروخانه های منتخب مکلف به ثبت موارد با ذکر تعداد دارو، نام بیمار و پزشک معالج در سامانه TTAC می باشند.»

پوشش بیمه ای داروهای «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» مورد توجه قرار گیرد

همچنین وزیر بهداشت در نامه‌ای دیگر خطاب به دکتر ناصحی - عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و دکتر سالاری - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت توجه به پوشش بیمه‌ای داروهای «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» در درمان سرپایی مبتلایان به کرونا تاکید کرد.

در متن نامه نمکی آمده است: «پیرو تصمیمات قبلی در مورد پوشش داروهای ضد ویروس فاویپیراویر و رمدسیویر برای بیماران سرپایی مبتلا به COVID-۱۹، هنوز شکوائیه هایی از بعضی از استانها مبنی بر عدم پوشش بیمه‌ای این داروها در درمان سرپایی واصل می شود.

تجربه ارزشمند ما در خوزستان در اوج همه گیری جدید با ویروس موتاسیون یافته انگلیسی نشان داد که اگر شیوه درمان سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته با داروهای ضد ویروس اعمال نمی شد سرریز بیماران بستری علاوه بر تحمیل هزینه سنگین، مرگ و میر را به شدت بالا می برد کما اینکه مرگ و میر نسبت به تعداد بیماران در خوزستان بسیار کمتر از حد انتظار و نسبت های قبلی کشوری بود.

لذا شایسته است پوشش بیمه‌ای داروهای مذکور در درمان سرپایی مورد توجه قرار گیرد. بی‌تردید درمان ضد ویروس در روزهای اول به شدت بار بیمارستان‌ها و هزینه‌های سنگین مرتبط با این بیماران را خواهد کاست.»

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رمدیسیور فاویپیراویر کرونا درمان سرپایی پوشش بیمه ای پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • پرمصرف‌ترین داروها در ایران
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج