Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@22:44:20 GMT

احساس غم3برابر ماندگارتر از شادی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۱۹۴۱

متخصص رواندرمانی با اشاره به اینکه براساس یافته‌های محققان، احساس غم به طور متوسط ۳ برابر ماندگارتر از شادی است، گفت: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم. ناطقان: محمد پارسا عزیزی، متخصص رواندرمانی درباره راهکارهای درمانی مقابله با غم اظهارداشت: براساس تحقیقات و یافته‌های محققان و روان‌شناسان، احساس غم به شکل متوسط می‌تواند ۱۲۰ ساعت ماندگار باشد این در حالی است که شادی حدود ۳۶ ساعت ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: احساس غم یک عکس‌العمل طبیعی در برابر ضربه‌های عاطفی، از دست دادن‌ها، ناملایمات دنیا، فقدان‌ها و نرسیدن ها است و با وجود اینکه یک احساس طبیعی و عادی محسوب می‌شود اما بسیار ماندگار تر از سایر احساسات است.

این استادیار دانشگاه ادامه داد: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم، اگر برنامه زندگیتان را سرشار از احساسات خوب نکنید غم و ناراحتی وجود شما را کاملا فرا می‌گیرد.

متخصص رواندرمانی اظهار کرد: گاهی ممکن است شما در طول روز بدون هیچ دلیلی احساس غم و ناراحتی کنید و نتوانید برای این حس خود توجیهی پیدا کنید غافل از اینکه این احساس از قبل در  وجود شما ماندگار شده است، گاهی احساس غم مرتبط با یک علت بیرونی از قبیل طلاق، ورشکستگی، از دست دادن عزیزان، تغییر در سلامتی، بازنشستگی، مشکلات مالی و ... است و گاهی احساس غم به احساسات درونی و ناخوداگاه برمی‌گردد که علت بیرونی برای آن پیدا نمی‌کنیم و احساساتی است که به خلق و خوی ما و شخصیت ما برمی‌گردد.

عزیزی گفت: علت احساس غم ما هرچه که باشد باید زندگی را آنقدر از احساسات مثبت و خوب پر کنیم که تاثیر ماندگار احساس غم کمتر شود یعنی به ازای هر ناراحتی چندین کار و فعالیت شادی‌آور برای خود ایجاد کنیم که بتوانیم بر احساس غم غلبه کنیم.

وی اضافه کرد: باید بدانیم شادکامی‌ حالت سرخوشی مداوم نیست و افراد شاد هم هرازچندگاهی طیف وسیعی از احساسات انسانی از قبیل عصبانیت، سرخوردگی، غم و تنهایی را احساس می‌کنند اما وقتی با ناراحتی روبه‌رو می‌شوند یک احساس اساسی خوش‌بینی نسبت به بهتر شدن اوضاع دارند و می‌توانند با آنچه اتفاق می‌افتد کنار بیایند و دوباره احساس شادی کنند.

این استادیار دانشگاه تصریح کرد: برای داشتن زندگی شاد باید خوب بخوابیم، از خودمان و سلامتیمان مراقبت کنیم، کار کنیم، برای آرزوهایمان بجنگیم و سعی کنیم چیزهایی که از آنها لذت می‌بریم را بشناسیم و در زندگی روزمره آنها را جای دهیم.

عزیزی در پایان یادآور شد: باید از داشته‌‌هایمان آگاه باشیم و آنها را فدای نداشته‌هایمان نکنیم، یادمان باشد زندگی همین یک بار است و آنچه در اطراف ما می‌گذرد واقعیست، پس دنیا را جایی برای غم و ناراحتی خودمان و اطرافیانمان نکنیم.
منبع: فارس برچسب ها: احساس غم ، ماندگارتر ، شادی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: احساس غم ماندگارتر شادی احساس غم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد عسکری بابیان اینکه سنت حسنه کمک به فقرا برگرفته از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای حمایت از محرومین و نیازمندان و استفاده از ظرفیت مسئولان و نیکوکاران از مهمترین اقدامات کمیته امداد در راستای فقرزدایی است.

عسکری با اشاره به اینکه جشن گلریزان با هدف جمع آوری کمک به طرح قرض ماندگار، اکرام ایتام و محسنین، تأمین جهیزیه، درمان و... برگزار شد گفت: در این مراسم مبلغ ۷ میلیارد ریال توسط خیرین تعهد شد.

رئیس کمیته امداد نوشهر خاطر نشان کرد: در نوشهر۴۱۷۳ خانوار تحت حمایت هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

جشن گلریزان با عنوان دست‌های ماندگار با حضور مهدی قربانی قائم مقام، احمد سعادت مدیر امورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، حبیب الله قلی پور مدیر حراست کمیته امداد استان، دکتر رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر، یزدان کرد بخشدار مرکزی، و جمعی از خیرین،  به میزبانی فرمانداری نوشهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • ناراحتی و سرافکندگی مزدوران اینترنشنال از ارباب صهیونیستی خود + فیلم
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • ناراحتی مهاجم پیکان از اقدام عنایتی
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • شوخی با شادی کروس: تو هم احساس داری!
  • فال شمع روزانه امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ناراحتی شدید رافینیا پس از حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و ناراحتی مردم (فیلم)
  • هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم