Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:41:41 GMT

پنجمین جشنواره ملی مبلمان شهری فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۰۳۰

پنجمین جشنواره ملی مبلمان شهری فراخوان داد

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان زیباسازی شهر تهران، پنجمین جشنواره ملی مبلمان شهری (دایره خلاق) با موضوع طراحی سرویس بهداشتی پیش ساخته برای شهر تهران برگزار می شود که از هنرمندان و متخصصان حوزه مبلمان شهری و بکارگیری ایده‌های نو دعوت می شود تا در پنجمین دوره متوالی جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند تا ۲۵ فروردین ماه آثار خود را به آدرس zibasazievents.tehran.ir ارسال کنند.

پیشنهادات و نقدها به سالانه بهارستان ۱۴۰۰ را بررسی می‌کنیم

همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: سالانه هنرهای شهری بهارستان ۱۴۰۰ با استقبال شهروندان تهرانی روبرو شد و پیشنهادات و نقدهایی که به این رویداد هنری شده است را بررسی و برای ادوار آتی در نظر خواهیم داشت.

برزین ضرغامی دگفت: ششمین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان ۱۴۰۰» با هدف توسعه هنر شهری با توجه به مقتضیان فضاهای شهری، ایجاد فضای تعاملی با آثار خلاقانه شهری و همچنین تقویت تعاملات شهروندان و هنرمندان و بسترسازی به‌روز آفرینش‌های هنری، همزمان با نوروز باستانی برگزار شد که این رویداد هنری در چهار رویکرد کلی فرهنگی، سمبلیک، مفهومی و زیست محیطی اجرا شد و هنرمندان در این رویداد به احیای ارزش‌های هنر سنتی و گرایشات نوین در عصر حاضر، توجه داشتند که با استقبال شهروندان تهرانی روبرو شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: «بهارستان ۱۴۰۰» تاکنون توانسته نظر مثبت بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند، جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان تجسمی، موسیقی، سینما، تئاتر و ادبیات با استقبال از این طرح پیشنهادهای مختلفی در خصوص استمرار این رویداد هنری و حتی برگزاری فصلی این رویداد مطرح کرده‌اند تا با ویژگی هر فصل هنرهای شهری متناسب با آن بتواند فضای شهری را تغییر دهد. ما نیز در سازمان زیباسازی شهر تهران با احترام به نظرات جامعه هنری تلاش خواهیم کرد در سال پیش رو این روند را ادامه دهیم.

ضرغامی فرا رسیدن فصل بهار و ایام عید نوروز را فرصت و فضایی مناسب به‌منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری دانست و درباره اهداف این رویداد هنری گفت: همگامی هنرمندان با شهروندان در پیشواز بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری، امکان بروز و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی مختلف، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا، از اهداف این سالانه بود که با تلاش هنرمندان بهارستان ۱۴۰۰ محقق شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به انتقادهایی که هنرمندان بهارستان ۱۴۰۰ داشته‌اند، گفت: در گفت وگو با هنرمندان حاضر در بهارستان ۱۴۰۰ نظرات آنها را شنیدیم و از آنجا که این هنرمندان در روند کار که همزمان با روزهای پایانی سال است دچار مشکلاتی شده‌اند در صدد رفع آن هستیم، هنرمندان این رویداد، بهارستان را یک سالانه هدفمند می‌دانند و بحث کیفی‌تر شدن آن را به زمانبندی بیشتر مرتبط می‌دانند که تلاش خواهیم کرد از سال آینده فراخوان این رویداد را زودتر منتشر تا هنرمندان زمان بیشتری برای ایده‌پردازی داشته باشند.

ششمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی همچون تخم مرغ‌های رنگی، دیوارنگاری و هنرهای محیطی اجرا شده است.

برچسب‌ها سازمان زیباسازی شهر تهران شهر تهران جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران شهر تهران سازمان زیباسازی شهر تهران شهر تهران اخبار کنکور سازمان زیباسازی شهر تهران رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۰ جشنواره ملی مبلمان شهری هنرهای شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد. تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

کد خبر 6086680 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد