Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه شهرداری منطقه ۲، حسن صفات روز شنبه در حاشیه آغاز مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به پاکبانان گفت: همزمان با هفته جهانی بهداشت و سلامت مرحله نخست واکسیناسیون پاکبانان و کارگران خدمات شهری منطقه با همکار ی مرکز بهداشت غرب تهران انجام شد.

وی افزود:  در حال حاضر۷۵۰ پاکبان در منطقه  مشغول فعالیت هستند  و براساس اولویت بندی صورت گرفته، در مرحله اول  تزریق واکسن کووید ۱۹، تعداد ۲۰۰ نفر از پاکبانان منطقه در برابر این ویروس واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شهردار منطقه ۲، در این مرحله  پاکبان های دارای بیماری خاص، افرادی  که با زباله های عفونی سر و کار داشته ویا در سنین پر خطر قرار دارند جهت انجام واکسیناسیون شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا منطقه ۲ شهرداری تهران در غرب پایتخت قرار دارد.

  این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران محصور است.

محله‌های پونک، آریاشهر یا صادقیه، شهرآرا، ستارخان، فرحزاد، گیشا، شهرک ژاندارمری یا مرزداران، شهرک غرب، سعادت‌آباد و طرشت از محله‌های منطقه ۲ است.

آغاز طرح مشارکتی کاشت و نگهداشت گل و گیاه در زندگی آپارتمانی منطقه ۱۹

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ اعلام کرد: طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی در این منطقه کلید خورد.

مهدی بصیری با اشاره به اهمیت گل و گیاه در شهر و نقش آن در ارتقاء آرامش روحی و روانی شهروندان بیان کرد: در این طرح «کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی ومحیط همسایگی» با تمرکز بر چهار حوزۀ باغچۀ محله/ مجتمع، دیوار سبز، کاشت گل وگیاه¬ مشارکتی خانواده و المان مشارکتی اجرا می شود.

به گفته وی، آموزش شهروندان، جلب و ارتقاء مشارکت آنان در کاشت گیاهان و حوزۀ زیباشناختی مرتبط با نما و منظر از جمله اهداف مهم این طرح محسوب می شود.

بصیری افزود: این طرح توسط اداره آموزشهای شهروندی و درراستای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی و با تمرکز بر دو بخش تسهیلگری و بخش ترویج گری اجرا خواهد شد، ضمن اینکه می توان با مشارکت و هماهنگی سازمان بوستان¬ها و ادارات فضای سبز و زیباسازی منطقه، ابعاد مختلفی از این طرح را در منطقه اجرایی کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی نیز دی ماه سال گذشته با هدف بهبود زندگی شهروندان در آپارتمان ها و با تدوین و اجرای برنامه های سیاستی، ترویجی، آموزشی و تولید محتوا برای بیش از  ۵۰۰ واحد مسکونی این منطقه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص در این منطقه است.

استقبال ۱۳۰هزار نفری از جاذبه های تاریخی و گردشگری مرکز پایتخت بر بستر فضای مجازی

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ گفت: از آغاز سال نو تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از تولیدات گردشگری مجازی " قصه های تهران " که از سوی اداره روابط عمومی این منطقه برای نوروز ۱۴۰۰تولید شده؛ بازدید کردند.

علی اسماعیل زاده  با اشاره به این که امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، تولیدات خود را بر بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام داده ایم؛ افزود: تهیه و تولید ۱۹ قسمت از «قصه‌های تهران» به روایتگری نصراله حدادی با هدف آشنایی با آئین و سنت‌های مردم تهران قدیم و معرفی کتاب به خانواده‌ها و اقشار مختلف سنی اعم از کودکان و نوجوانان و معرفی اماکن گردشگری تولید شده است؛ تاکنون بیش از ۱۳۰هزار بازدید کننده داشته است.

وی همچنین از نمایش جاذبه های گردشگری منطقه ۱۱ در ۴ قسمت از برنامه تهرانگرد شبکه ۵ سیما، نمایش برنامه های ویژه خانه تیمور تاش و کاخ مرمر در شبکه بین المللی جام جم خبر داد و بیان کرد: برای نخستین بار عمارت تاریخی موسسه حکمت و فلسفه که در پهنه  رودکی واقع شده است؛ با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ به روی گردشگران بازگشایی شد.   این استقبال در بستر شبکه های اجتماعی بیشتر به چشم می خورد که با تولید بیش از ۲۰۰ محتوای گردشگری مجازی بیش از ۲۵۰هزار بار بازدید کننده داشته است.

اسماعیل زاده تولید نقشه گردشگری منطقه ۱۱  را که در آن ۱۱۰ جاذبه  گردشگری  معرفی شده است؛ از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۰ بر بستر فضای مجازی عنوان کرد که بیش از ۵۰ هزار بار در شبکه های اجتماعی بازدید داشته است.

بر اساس این گزارش علاقمندان برای بازدید از تولیدات گردشگری منطقه ۱۱ و آشنایی با مکان‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری بافت تاریخی حصار ناصری در منطقه ۱۱ می‌توانند از طریق سایت شهرداری منطقه ۱۱ به نشانی https://region۱۱.tehran.ir  و یا سرویس اشتراک ویدئو آ) پارات) و صفحه اینستاگرام به نشانی Tehran.۱۱ از آنها بازدید کنند.

برگزاری پویش مجازی  ۲۱ به مناسبت روز جهانی دندانپزشکی در منطقه ۴ تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران از برگزاری پویش ۲۱  به صورت مجازی و با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان شهروندان این منطقه خبر داد.

 محمد خادمی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی دندانپزشکی افزود : پویش ۲۱" با همکاری گروه ارتقاء سلامت دهان و دندان کانون پزشکان اداره سلامت منطقه ۴ از  ۱۸ فررودین ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در اشاره به برنامه های در دست اقدام پویش ۲۱ گفت : برگزاری مسابقه پویش ۲۱، وبینارهای تخصصی و نشست با اساتید دانشگاه دندانپزشکی از جمله برنامه های در این روزها است.

خادمی افزود: مسابقه پویش ۲۱ با عنوان ارسال آثار در قالب داستان، شعر و کلیپ کوتاه در رابطه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، وبینار تخصصی با هدف ارتقائ سلامت دهان و دندان افراد دارای معلولیت، وبینار تخصصی با موضوع حفظ سلامت دندانها با استفاده از مسواک و نخ دندان  و  برگزاری اولین نشست تخصصی در شبکه های اجتماعی  (ویدئو کنفرانس) با حضور اساتید دانشگاه دندانپزشکی با عنوان نقش دانشگاهها در ارتقآء سلامت دهان و دندان افراد دارای معلولیت از برنامه های شاخص این پویش است.

وی اظهار داشت : با توجه به شروع موج چهارم ویروس کرونا و تاکید اساتید پزشکی بر رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی تمامی برنامه ها  از طریق شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

خادمی در پایان  یادآور شد: این پویش با شعار  روز تندرستی  در روز ۱۸ فروردین ماه آغاز و در ۲۳ فروردین با شعار روز دندانپزشکی خاتمه می یابد.

پروژه‌های شاخص شمال تهران با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها سرعت می گیرد

شهردار منطقه یک تهران اعلام کرد:‌ پروژه های شاخص و اولویت دار شمال تهران با توجه به اثرگذاری آنها بر زیست عمومی شهر، با بهره گرفتن از کلیه امکانات در اختیار و ظرفیت های موجود با همکاری همه حوزه ها، در سال ۱۴۰۰ سرعت می گیرد.

سید حمید موسوی در شورای معاونین و مدیران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: روند اجرایی پروژه های شاخص در شمال تهران از قبیل ۳۵ متری شهید افتخاری و اتصال آن به بزرگراه امام علی (ع) جنوب، مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه پروفسور حسابی، ۳۰ پروژه کوچک مقیاس در سطح محلات، احداث مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده راه، طرح قدمگاه صالحیه، روشنایی بوستان جمشیدیه، ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) و ... باید با دقت در اجرا و برنامه ریزی های لازم با سرعت مناسب به بهره برداری نزدیک شوند.

موسوی همچنین بر اجرای آرای کمیسیون ماده صد در منطقه یک تاکید نمود و گفت: هم سویی همه دستگاه های خدمات رسان در موضوع تخلفات ساختمانی و کمک در برخورد قانونی با سازندگان بناهای غیر مجاز، دفاع از حقوق عمومی و حفظ منافع شهروندان است.

وی افزود: با اجرای آرای ماده صد در سطح محلات باید با متخلفان ساختمانی و سازندگان بناهای غیر مجاز برخورد قانونی شود تا به یاری خداوند در آینده مخاطرات و تهدیدات سلامت و ایمنی شهروندان و منافع عمومی به حداقل ممکن برسد.

تبیین استراتژی رویکردی - راهبردی در فرآیند خدمات شهری منطقه۱۳
نخستین نشست شهردار منطقه۱۳ با مدیران حوزه خدمات شهری منطقه با هدف تبیین استراتژی رویکردی - راهبردی در فرآیند  این حوزه  برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۳ در این جلسه ضمن استماع گزارش عملکردی مدیران حوزه خدمات شهری و بیان درخواست ها، در سخنانی بر لزوم بهره مندی از همه ظرفیت ها به منظور کسب اهداف مدیریت شهری در خدمت به شهروندان تأکید کرد و افزود: در کسب موفقیت می بایست ضمن پرهیز از روزمرگی، به دنبال خلق فرصت های جدید بر پایه چشم انداز مشخص باشیم.

مجتبی شکری، بکارگیری روش های مطلوب و کارآمد، برنامه ریزی و هماهنگی درون و برون سازمانی، درک عمیق از نیازهای شهروندان در حوزه خدمات شهری، توجه به پاکیزگی، سرسبزی و زیبایی فضاهای شهر، ارتقاء کیفیت زیست محیطی شهر و... از جمله مهمترین محورها و تأکیدات شهردار منطقه در این جلسه بود.

وی احداث و توسعه فضای سبز شهری محدوده، بازپیرایی و ترمیم و تجهیز بوستان ها و فضای سبز محدوده، توسعه جنگلکاری بوستان جنگلی سرخه حصار، طراحی و اجرای شبکه های آبرسانی فضای سبز، اجرای شبکه آب خام آبیاری و هوشمند  را از اولویت های منطقه در زمینه فضای سبز برشمرد.

شکری یادآور شد : کنترل و پایش آب های سطحی و زیر زمینی، مرمت، بهسازی و توسعه شبکه اصلی جمع اوری آبهای سطحی شامل مسیل ها و کانال های سرپوشیده و روباز و لایروبی و بازسازی قنوات از دیگر رئوس  فعالیت های منطقه در سال جاری خواهد بود.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران اخبار کنکور سلامت دهان و دندان شبکه های اجتماعی شهرداری منطقه شهردار منطقه گل و گیاه خدمات شهری برنامه ها فضای سبز منطقه ۱۱ منطقه ۱۹ پویش ۲۱ منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۴ و پاکدشت با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۶، پیشوا با شاخص ۸۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۸، دانشگاه تهران با شاخص ۹۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۱، رباط‌کریم با شاخص ۵۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، سرخه‌حصار با شاخص ۹۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۰، لواسانات با شاخص ۷۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۹، ملارد با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۶، ورامین با شاخص ۷۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۸، اسلام‌شهر با شاخص ۳۲، پردیس با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۱۳، شهریار با شاخص ۴۵، علم و صنعت با شاخص ۴۹، قدس با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747392

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه