Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عوامل سرقت تأسیسات و تجهیزات شبکه برق کشور و طرق پیشگیری از آن، در نشست تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عوامل سرقت تأسیسات و تجهیزات شبکه برق کشور و طرق پیشگیری از آن، در نشست تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، رحیم گل زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲، با اشاره به آمار بالای سرقت آلات و ادوات مرتبط با شبکه برق در سال ۱۳۹۹ و ارتباط آن با حقوق عامه، اظهار داشت: ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری در اجرای قانون که منجر به تضییع حقوق عمومی و ایراد صدمه بر منابع بیت المال می گردد، موجب مسئولیت کیفری و مدنی است.

وی از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خواست ضمن اعمال نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد پیمانکاران و ارائه آموزش لازم، مشخصات کامل پیمانکاران و افراد مرتبط با موضوع قرارداد اعم از تکنیسین، سیمبان و راننده را به پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ارائه نماید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران، اجرای گشت مشترک و تلفیقی پلیس و مدیریت برق منطقه و نیز استقرار تیم عملیاتی در نقاط جرم خیز مناطق را ضروری خواند و با اشاره به آسیب شناسی به عمل آمده و گزارش کارشناسی پلیس پیشگیری و شرکت توزیع نیروی برق، بر تعویض خطوط مسی با کابل خود نگهدار، جوشکاری سکوی نگهدارنده ترانسفورماتور، جوشکاری نبشی دکل ها، نصب سیستم هشدار دهنده سرقت و دوربین حفاظتی در محل لازم، ایمن سازی شالترها و بازدید دوره ای از آن ها، قطع و جمع آوری کابل های اضافی در خانه های متروکه و رها شده و استفاده از قفل های درونی و خودداری از قفل بیرونی اتاقک ها به عنوان اقدامات فنی و حفاظتی تأکید نمود.

نظارت غیرمحسوس پلیس بر اعمال و رفتار مجرمان و تحت نظر قراردادن محل سکونت، اشتغال و تردد آنان با رعایت حقوق شهروندی و بدون دخالت در حریم خصوصی با استفاده از ظرفیت بانک اطلاعاتی مجرمان از دیگر تأکیدات گل زاده در این جلسه آموزشی و توجیهی بود.

معاون دادستان تهران افزود: بانک اطلاعات مجرمان قبلاً در اجرای دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار تهیه و در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفته است.

در این جلسه مقرر گردید پلیس پیشگیری فاتب، لیست سارقین مرتبط با تأسیسات و تجهیزات شبکه برق را به طور خاص تهیه نماید و براساس مقررات جاری و دستورالعمل ابلاغی، مجرمان سابقه دار به منظور پیشگیری از تکرار جرایم تحت نظارت، کنترل و پایش قرار گیرند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه برق قوه قضاییه تأسیسات و تجهیزات شبکه برق دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اهمیت تأمین پایدار آب شرب مردم اشاره و اظهار کرد: برای اینکه منابع آبی به درستی میان متقاضیان توزیع شود یکی از راهکارهای مؤثری که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی‌های نوین از قبیل تله متری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهر اصفهان دیگر شهرها و روستاهای استان نیز از سیستم تله متری در جهت توزیع عادلانه آب استفاده می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد تأسیسات آب شهرها و ۸ درصد تأسیسات آب روستاها در سطح استان مجهز به سیستم تله متری هستند، این درحالی است که در سال جاری تلاش می‌کنیم تأسیسات بیشتری در سطح استان از سیستم تله متری بهره مند شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم اعلام کرد: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتورینگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تجهیز تأسیسات آب روستاها به سیستم تله متری گفت: بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی روستاهای استان به سیستم تله متری و تله کنترل نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه دارد، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: در حال حاضر تأسیسات آب بسیاری از نقاط استان شامل مخازن آب، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، شیرهای فشار شکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه‌خانه‌های آب و آب‌شیرین‌کن‌ها به وسیله سیستم تله‌متری و تله کنترل مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم فشار یکنواخت شبکه آب که عامل بسیار مهمی در توزیع عادلانه محسوب می‌شود تنها یکی از مزیت‌های سیستم تله متری در تأسیسات به شمار می‌آید، خاطرنشان ساخت: کاهش استهلاک تجهیزات و تأسیسات، جلوگیری از سر ریز مخازن، افزایش عمر تأسیسات، بالانس شبکه توزیع و هدر رفت آب از دیگر مزیت‌های تجهیز تأسیسات آب به سیستم تله‌متری است.

اکبریان دسترسی پایدار همه مردم در شهرها و روستاها به آب شرب را ضروری دانست و اظهار داشت: آبفای استان اصفهان برای تحقق چنین امری از همه عواملی که در این فرایند مؤثر هستند به نحو مطلوب بهره‌مند می‌شود که در این راستا می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا همچون هوشمند سازی شبکه توزیع، مانیتورینگ انرژی، دیسپاچینگ تله متری و پایش فشار شبکه اشاره کرد.

کد خبر 6086563

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری