Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قلیان در نشست خبری روز شنبه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی افزود: با توجه به این که تعطیلی فعالیتهای صنفی گروههای ۲، سه و چهار از قرارگاه ملی کرونا ابلاغ شده است لذا در صورت مشاهده تخلف صنفی در این خصوص، ابتدا به واحد صنفی تذکر کتبی داده خواهد شد و در صورت تکرار تخلف، از طریق مراجع قضایی اعلام جرم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات یاد شده در حوزه اصناف وزارت صنعت مسوول نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، مراکز بهداشت به عنوان ناظر و نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه به عنوان همکار در روند اجرای شیوه نامه های  بهداشتی و تعطیلی‌ها عمل خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سازمان امور استخدامی و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارتخانه ها و استانداری ها مسوول نظارت و پایش شیوه نامه ها در ادارات و سازمانهای دولتی بوده و وزارتخانه های آموزش عالی و آموزش و پرورش و نهاد متولی حوزه های علمیه بر تعطیلی مدارس، واحدهای آموزش عالی و نهادهای وابسته و مدارس علوم دینی نظارت می‌کنند.

قلیان وظایف هر یک از بخشها در نظارت بر رعایت شیوه‌نامه ها را مختلف دانست و افزود: به عنوان مثال متولی نظارت بر شیوه‌نامه‌ها در حرم مطهر رضوی، اماکن مذهبی و نماز جمعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست و رعایت شیوه‌نامه در این حوزه و موضوع تعطیلی آنها توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نهادهای متولی نظارتی بر اماکن دینی و مساجد است.

وی روند بستریهای کرونا در استان را با افزایشی محسوس توصیف کرد و ادامه داد: در حالی که در هفته گذشته روزانه به طور متوسط ۲۵۱ نفر بستری شدند این رقم در هفته دوم فروردین ۱۷۷ نفر، هفته اول فروردین ۱۲۹ نفر و در هفته پایانی اسفند پارسال ۱۱۳ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان ترخیص بیماران بهبود یافته از بیمارستانهای استان را نیز کاهشی دانست و گفت: با توجه به افزایش بستریها، بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان نیز ۴۷ درصد افزوده شده است.

قلیان افزود: هنوز ظرفیت کافی برای بستری بیماران جدید در استان خراسان رضوی وجود دارد اما ظرفیت نیروی انسانی و کادر درمان محدود است و نمی توان بیش از این به نیروی انسانی و کادر درمان فشار آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها اشاره و بیان کرد: در خصوص برگزاری نشستهای انتخاباتی و جلساتی که نامزدهای انتخاباتی برگزار خواهند کرد هشدار می دهیم و معتقدیم این نشستها می تواند به شیوع بیشتر کرونا منجر شود.

قلیان افزود: به این افراد توصیه می کنیم از برگزاری تجمعات خودداری کرده و از ابزار مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبلیغات بهره بگیرند.

وی ادامه داد: با شروع موج چهارم کرونا هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی شامل مشهد و پنج شهرستان پرجمعیت دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند لذا فقط گروههای شغلی یک شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی مجاز به فعالیت هستند.

دبیر ستاد کرونای خراسان رضوی نیز گفت: بنای کار در خصوص کرونا اعمال صرف محدودیتها نیست و اصولا دنیا به این نتیجه رسیده است که باید با رفتارهای جدیدی مطابق با شرایط خاص کرونا در زندگی خود بروز دهیم.

عبدالحمید موسوی افزود: هدف نباید ایجاد محدودیت جدید برای فعالیتهای صنفی باشد بلکه باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، زندگی با شرایط خاص جدید را فراهم کرد.

وی به شرایط خاص ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: مقرر شده است مراسم مذهبی در این ایام در شهرهای قرمز بدون تجمع و به شکل فردی و مجازی برگزار شود و مراسم در شهرهای زرد با ۵۰ درصد ظرفیت اماکن و در شهرهای آبی نیز با ظرفیت کامل اما با رعایت کامل شیوه نامه ها انجام شود.

دبیر ستاد کرونای خراسان رضوی گفت: شیوه‌نامه های خاص شبهای قدر ماه مبارک رمضان در زمان خودش ابلاغ خواهد شد.

موسوی افزود: همچون گذشته اعلام می کنیم افرادی که برای رزرو تالارهای عروسی پیش پرداخت کرده اند با توجه به شرایط قرمر کرونا و تعطیلی این بخشها می‌توانند مبالغ پرداختی را بدون کم و کاست دریافت کنند.   

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا رکورد شناسایی بیمار طی یک روز در کشور شکسته شد و با فوت ۱۹۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ تن رسید.

برچسب‌ها تربت جام ویروس کرونا مشهد نیشابور قلیان تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام ویروس کرونا مشهد تربت جام ویروس کرونا مشهد نیشابور قلیان تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد شیوه نامه ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد