Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:16:33 GMT

میدان های شورا و کوثر کرمان پیاده راه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۳۷۱

میدان های شورا و کوثر کرمان پیاده راه می شوند

ایسنا/کرمان شهردار کرمان گفت: دو پروژه پیاده راه سازی دیگر (میدان شورا و میدان کوثر) را نیز در برنامه داریم که پروژه میدان شورا زودتر اجرا خواهد شد.

"سیدمهران عالم زاده" عصر امروز 21 فروردین ماه در مراسم کلنگ زنی پروژه "پیاده راه سازی میدان توحید" کرمان که با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، رییس و اعضای شورای شهر کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیاده راه سازی میدان توحید(ارگ) در پایان دوره قبل شورا مطرح بود و پیاده راه سازی خیابان تجلی نیز جزو طرح بود که مطالعه طرح توسط مشاور انجام شده و کل بافت گلبازخان در کاربری و حوزه شهرسازی مطالعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به دغدغه کسبه اطراف میدان و شرایط اقتصادی سعی کردیم اجرای پروژه به بعد از ایام نوروز موکول شود، افزود: پیاده راه سازی میدان توحید در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست درون میدان است.

عالم زاده تصریح کرد: با اجرای عملیات بهسازی، درختان حفظ می شود و میدان پیاده راه کامل و امکان برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی و نمایشی. را خواهد داشت و برای حضور مردم امن می شود.

شهردار کرمان بیان کرد: فاز دوم پروژه، پیاده راه سازی خیابان تجلی و فاز سه رینگ اطراف میدان است که اعتبار فاز اول و سه ۱۸ و نیم میلیارد تومان و قرار است در بازه زمانی چهار ماه تحویل داده شود.

وی افزود: دو پروژه پیاده راه سازی دیگر (میدان شورا و میدان کوثر) را نیز در برنامه داریم که پروژه میدان شورا زودتر اجرا خواهد شد.

عالم زاده با تشکر از همراهی اعضای شورای شهر، میراث فرهنگی و  ... بیان کرد: در طراحی خیابان تجلی راسته گذر فرهنگی و هنری دیده شده که در این گذر آثار هنری تولید و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره برداری از پنج دستگاه کامیون خریداری شده شهرداری کرمان گفت: برای خرید این ماشین آلات هشت و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار کرمان گفت: ناوگان سبک شهرداری در سه سال اخیر نوسازی شده و اکثر اتوبوس ها اورهال شده و 20 دستگاه نو نیز خریداری شده است.

عالم زاده بیان کرد: نقطه ضعف شهرداری ماشین آلات سنگین است که تا پایان این دوره شهرداری نوسازی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پروژه های عمران شهری پیاده راه سازی میدان شورا عالم زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای ۱۸ پروژه شاخص در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خانه تاریخی توکلی در سال جاری به عنوان موزه عاشورا مرمت می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۸ پروژه شاخص در کنار دیگر پروژه‌ها، اظهار کرد: بودجه اولیه معاونت بهسازی و نوسازی اطراف حرم در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان با ۱۸ پروژه شاخص بوده که در اصلاحیه به ۵۲ میلیارد تومان رسید.

وی از تأسیس اولین دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری خبر داد و افزود: ساخت ۲ دفتر تسهیلگری در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با گروهای مختلف، نیرو انتظامی و آموزش و پرورش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی، کمک به نهادهای تقویت اجتماعی، پیگیری ساخت سرویس بهداشتی و ایجاد سازمان‌های فرهنگی از جمله تجربیات دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری بود.

خاکی ادامه داد: تأسیس دفتر تسهیل‌گری در محلاتی همچون دروازه ری علاوه بر پشتیبانی کالبدی نیازمند پشتیبانی اجتماعی نیز است.

وی از اجرای پروژه بهسازی محور مسجد جامع تا میدان کهنه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه دارای مقیاس ملی بود با هماهنگی‌های لازم توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از کف‌سازی و بهسازی ۱۵۰ متر از پروژه امامزاده سلطان محمد شریف خبر داد و گفت: تهیه طرح جداره سازی چهارراه بازار با مشارکت معاونت شهرسازی و ساماندهی و مرمت سازی با الگوی اصیل یکی از اقدام‌های شاخص در سال گذشته بود.

خاکی در خصوص میدان تره‌بار میدان مطهری افزود: ورود به میدان تره‌بار میدان مطهری از مهم‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که در همین راستا دو میلیارد تومان برای طراحی فضای شهری این محدوده اختصاص یافته است.

وی از تملک شش خانه تاریخی در فرودین سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: ساخت خانه تاریخی آیت الله فیض در دستور کار قرار گرفته است و خانه تاریخی توکلی به عنوان موزه عاشورا در سال جاری مرمت می‌شود.

کد خبر 747817

دیگر خبرها

  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی