Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:39:06 GMT

روند صعودی ابتلا به کرونا در استان مرکزی نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۳۷۳

روند صعودی ابتلا به کرونا در استان مرکزی نگران کننده است

سید«علی آقازاده» عصر روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: شیب نمودار ابتلا، بستری و فوتی بیماری کووید ۱۹ در این استان از پلکانی به صورت عمودی تغییر ماهیت داده و این روند در کوتاه مدت محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان را  سبب می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی به بستری و ارایه خدمات به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته و سایر مراجعان مشکلاتی را با این محدودیت‌ها متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: فرمانداران استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و با برنامه ریزی مناسب عمل کنند می‌توان از این شرایط عبور کرد.

آقازاده افزود: فرمانداران عامل هماهنگ کننده قوا و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی هستند و باید با کمک امامان جماعت مساجد و سایر حوزه‌ها در کنترل بیماری بکوشند.

وی یادآورشد: استان مرکزی  بر اساس آمار ستاد ملی کرونا جز ۱۰ استان بحرانی کشور است و باید با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی زمینه بهبود وضعیت استان فراهم شود.

استاندار مرکزی نظارت بر فعالیت تاکسیرانی و اتوبوس رانی را از جمله وظایف مهم شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: شهرداران مسئول مستقیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال در سطح شهرستان‌ها هستند.

آقازاده خطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مقابله با ویروس کرونا در استان نداشته باشند نامشان  در نشست آتی این ستاد اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزیابی نموار ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان آیته تمام نمای عملکرد مسئولان استان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.

«بهروز اکرمی» افزود: روند افزایشی  ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان مرکزی نشان می‌دهد تصمیمات و اقدامات مدیران دستگاه‌های استان برای مقابله با این بیماری اثر بخش نبوده‌ است.

وی ادامه داد: تعطیلی پارک‌ها، مراکز تفریحی و حضور نیافتن مردم در این مناطق، اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی و جلوگیری از فعالیت روز بازارهای استان در مدت ۲ هفته آینده از جمله اقدامات مقابله با ویروس کرونا در استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با آغاز طرح محدودیت تردد به شهرهای استان در ۲۲ نقطه ورودی شهرستان‌های استان با استقرار ۷۵ نفر از ورود خودروهای غیر بومی به شهرها جلوگیری شده‌ است.

سرهنگ سید «علی حسینی» افزود: از ابتدای آغاز طرح محدودیت شبانه تاکنون برای ۱۶ هزار و ۶۳۱ خودرو جریمه ۲ میلیون ریالی و از ابتدای طرح محدودیت ورود خودروهای غیر بومی به شهرها برای ۸۶۵ خودرو جریمه ۱۰ میلیون ریالی صادر شده‌ است.

وی، هوشمندسازی شهرها را از جمله اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا پایان سال گذشته ۲ دوربین پایش در شهرهای استان نصب شود که هنوز این تصمیم جامه عمل نپوشیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم نارضایتی فرمانداران را به همراه داشته‌ است.

دکتر سید«محمد جمالیان» افزود:  ماندگاری بیماران کووید ۱۹ در پیک چهارم این بیماری در استان مرکزی افزایش یافته و از پنج روز در پیک‌های گذشته این بیماری به هفت روز رسیده‌ است.

وی ادامه داد: مدیران استان مرکزی طبق قانون آنگونه که باید برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وارد نشده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که این مهم در آینده نارضایتی مردم را به همراه دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه اراک در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برای کرونا قرمز شده با شهرهای عادی تفاوتی نداشته و می‌طلبد که  با نصب دست نوشته  شهرداری در شهر زمینه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی  از سویمردم فراهم شود.

دکتر جمالیان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیروهای درمانی نیروهای مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: پنج هزار و ۲۵۹ مورد مثبت در هفته سوم فروردین ماه امسال در این استان مشاهده شد که  در هفته دوم فروردین شمار مبتلایان  ۲ هزار و ۱۸۱ نفر بوده‌ است.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: ۴۵۶ بیمار کووید ۱۹ در هفته سوم فروردین ماه در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند که تعداد این افراد در هفته دوم فروردین ۱۴۶ نفر بود.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ سرپایی در هفته سوم فروردین ماه امسال را چهار هزار و ۸۰۳ نفر عنوان کرد و ادامه داد:  بیماران کرونایی بستری در هفته دوم فروردین ماه  در استان ۲ هزار و ۳۵ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۹ نفر در هفته سوم فروردین ماه در استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد در هفته دوم ۱۲ نفر بوده‌ است.

دکتر علیمحمدی افزود: ۵۸ هزار و ۵۳۲ مورد تست سری کووید ۱۹ از شانزدهم آذرماه سال گذشته تا نوزدهم فروردین ماه امسال در استان مرکزی انجام شد که ۱۱ درصد این تست‌ها معادل ۶ هزار و ۱۶۹ مورد مثبت بوده‌است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته سوم فروردین ماه مقابله با ویروس کرونا بیماران کووید ۱۹ بیماری کووید ۱۹ نیز در این نشست برای مقابله استان مرکزی هفته دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به تراکتور با غیبت یک بازیکن مقابل استقلال

به گزارش "ورزش سه"، محمد حسینی مدافع مرکزی تیم تراکتور که در دیدار هفته گذشته برابر ذوب‌آهن دچار آسیب‌دیدگی شد، پس از عکسبرداری از پای خود با خبر تلخی مواجه شده است.

این بازیکن به دلیل کشیدگی از ناحیه همسترینگ چهار هفته از میادین دور خواهد بود تا به این ترتیب حداقل بازی نساجی، ذوب‌آهن، استقلال و فولاد را از دست بدهد.

نکته مهم اینکه تراکتور در بازی نساجی و دیدار جام حذفی با ذوب آهن عارف آقاسی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و حالا دیگر مدافع مرکزی این تیم نیز مصدوم شده تا سرمربی جدید تراکتور عملا با یک بحران در خط دفاعی مواجه شود.

دیگر خبرها

  • شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • ستاره تراکتور بازی با استقلال را از دست داد
  • شوک به تراکتور با غیبت یک بازیکن مقابل استقلال