Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@23:59:28 GMT

استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۵۳۸

استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،استاد ابراهیم دروی،پدر بزرگوار شهید« آذرخش دروی» بود که  به دیدار حق شتافت.

مراسم تشییع وی، پس از خواندن نماز به امامت امام جمعه انزلی، در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای انزلی به خاک سپرده شد.

ابراهیم دروی، متولد ۱۳۱۸ در انزلی است. او ابتدا در انزلی عکاسی کرده و آکاردئونیست بوده، بعد برای تحصیل به تهران رفته، سپس عازم کُلن آلمان شده، و نهایتاً از سال ۱۳۶۲ به رشت آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آتلیه‌ی او پر است از دوربین‌های قدیمی، پرتره‌های سیاه و سفید،تقدیرنامه‌ها،مدارک تحصیلی قدیمی و عکس‌هایی از مناظر شهری رشت. آتلیه‌ بزرگ او در پاساژ فاتحی، یکی از شناخته شده‌ترین نشانه‌های خیابان علم‌الهدی است.

وی در بخشی از خاطراتش بیان کرده بود: «مادرم مخالف بود که عکاسی کنم. می‌گفت دایی‌های تو دکتر شده‌اند و تو که یگانه فرزند من هستی هم باید دکتر شوی! گفتم علاقه‌ای به طبابت ندارم. دو سال هم به دانشکده‌ی دندانپزشکی رفتم و به طبابت و دندان‌سازی هم وارد هستم، ولی خب به عکاسی بیشتر احترام می‌گذاشتم. تحصیل سینما هم کرده‌ام و مدرک سینما گرفته‌ام. در کاخ دانش تهران تحصیل کردم و بعد، در سال ۱۹۷۱ میلادی، به دانشگاه کلن در آلمان رفتم. قبل از آن در ایران عکاسی می‌کردم... چون پدرم عکاس بود و خیلی کار می‌کرد. عکاس نیروی دریایی بود. غواص بود و می‌رفت زیر آب. من هم یک مدتی در آن کار بودم.

مردم شهر رشت، بخصوص آنهایی که زیاد به شهرداری رفت و آمد دارند بدون شک در کنار تندیس عکاسی این استاد بزرگ به یادگار عکس سلفی گرفته اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انزلی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز منطقه یک پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد که در تاریخ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین برگزار و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود. 

 

 

دیگر خبرها

  • پدرشهید والامقام منصور دهقانی به فرزند شهیدش پیوست
  • (تصاویر) مسابقات اسب‌دوانی در ساحل انزلی
  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • هوشمندسازی مرزهای کشور با تجهیزات الکترونیکی
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان