Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: طرح ویژه شهید سلیمانی از سوی بسیجیان نیز باید با جدیت فعال شود، تمامی مسئولیت پیشگیری از شیوع این ویروس نباید بر عهده یک سازمان یا قوه باشد بلکه همه باید در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

سیدعلی آقازاده روز شنبه ۲۱ فروردین در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی اظهار کرد: اگر در شرایط فعلی، فرمانداران سختگیرانه‌تر، مقتدرتر و با استفاده از همه ظرفیت ها در شهرستان ها فعالیت نکنند، وارد دوران سیاه کرونا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانداران در سطح استان محوریت برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها را دارند و باید ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان را فعال کنند و نباید همه موارد بر دولت و دستگاه‌های دولتی متمرکز شود.

وی با بیان اینکه هنر ما در این شرایط ایجاد هماهنگی بین تمامی ظرفیت های دولتی و مردمی است، افزود: اگر این روند انجام گیرد و تداوم داشته باشد حتما نمودارها در هفته آینده بهبود خواهد داشت، امروز صبح در ستاد ملی، استان مرکزی جزو ۱۲ استان بحرانی کشور اعلام شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نمودارهای فوت، ابتلا و بستری و سرپایی عمودی و در حال افزایش است که سبب خستگی همه مجریان و کادر درمان شده است.

آقازاده بیان کرد: در پیک چهارم بیماری کرونا هستیم و در گزارش برخی شهرستان ها از جمله شازند مقداری بهبودهایی گزارش شده که البته موقتی یا دائمی بودن آن مشخص نیست بنابراین عملکرد این هفته فرمانداران در هفته آینده ارزیابی خواهد شد.

وی ادامه داد: استان مرکزی نخستین استانی بود که در هفته گذشته شرایط قرمز کرونایی را ابلاغ کرد و شهرستان ها آنها را اجرایی کردند، البته شهرستان هایی که شرایط را رعایت نکردند باید پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها اضافه کرد: شهرداری ها باید در حوزه‌های عملکردی خود از جمله حمل و نقل عمومی، روزبازارها، آرامستان‌ها، پارک‌ها، فضای سبز و ... نظارت را به خوبی در دستور کار قرار دهند، اگر موارد به خوبی رعایت نشود مسئولیت بر عهده شهرداری و در مرحله بعد فرمانداری است، البته همکاری لازم در این نظارت ها از سوی سایر نهادها و دستگاه‌ها از جمله تبلیغات اسلامی جهت اعزام روحانی در موارد مورد نیاز باید مورد توجه باشد.

آقازاده ادامه داد: طرح ویژه شهید سلیمانی از سوی بسیجیان نیز باید با جدیت فعال شود، تمامی مسئولیت پیشگیری از شیوع این ویروس نباید بر عهده یک سازمان یا قوه باشد بلکه همه باید در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: اگر نهادهایی از جمله ارتش و وزارت نفت امکانات درمانی خود را در اختیار علوم پزشکی قرار نداده‌اند، باید گزارش لازم ارائه شود و برخورد جدی صورت گیرد. بعد از قرمز شدن وضعیت، بحران گریبان‌گیر استان می‌شود، لذا پیش از رسیدن به این بحران باید تعارفات کنار گذاشته شود و موارد به دبیرخانه جهت پیگیری و برخورد اعلام شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از کانون‌هایی که در تسریع انتشار بیماری موثر است، روزبازارها هستند که در این دو هفته باید تعطیل شوند.

آقازاده در خصوص ممنوعیت تردد شبانه تاکید کرد: در خصوص ممنوعیت تردد شبانه باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا در صورت امکان، این ممنوعیت بعد از شرایط قرمز لغو شود چراکه در آینده قطعا با اعتراض رانندگان و مردم مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ورودی و خروجی‌ها از و به سایر شهرها در استان مرکزی ممنوع است، در شرایط فعلی تعطیلی ها سبب افزایش سفرها و ایجاد دردسر می‌شود که باید در این زمینه جدیت لازم از سوی نیروی انتظامی بکارگیری شود.

استاندار مرکزی در مورد ادارات شهرستان‌ها گفت: اصرار بر کاهش نیروهای ادارات به ویژه ادارات با کارمندان کمتر از ۱۰ نفر نیست بلکه باید پروتکل ها به صورت جدی پیگیری شود. ادارات کمتر از ۸ نفر یا به طور کامل حاضر شوند یا به کل تعطیل شوند.

وی ادامه داد: نحوه فعالیت ادارات بررسی و اعلام می‌شود، فعالیت یا عدم فعالیت برخی ادارات در این شرایط ضرورتی ندارد و می‌توان آنها را تعطیل کرد.

استاندار مرکزی در خصوص فعالیت بانک ها گفت: در بانکها نباید تراکم ارباب رجوع ایجاد شود که سازو کار این مهم باید از سوی معاون اقتصادی ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا استان مرکزی استاندار مرکزی استان مرکزی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

سرتیپ علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای گرامیداشت دهه ارتش و هفته سلامت همایش پیاده روی خانوادگی از بوستان معلم مزار شهدای گمنام تا مجموعه ورزشی وحدت شهرستان تربت جام با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

فرمانده تیپ ۳۸ زرهی و مسؤول ورزش همگانی تربت جام بیان کرد: در برگزاری این همایش اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی تربت جام همکاری و مشارکت داشتند که از همراهی و همکاری آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است: در پایان این همایش با همکاری ادارات و نهادهای تربت جام تعداد ۸۰ جایزه شامل دوچرخه، لباس ورزشی و غیره به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 6082460

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات