Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:52:36 GMT

تجمعات فرهنگی و مذهبی در استان سمنان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۶۶۶

تجمعات فرهنگی و مذهبی در استان سمنان ممنوع است

آشناگربرگزاری هرگونه تجمع فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان را باهدف مدیریت و مقابله با کرونا ویروس در مناطق شهری و روستایی استان سمنان ممنوع اعلام کردوگفت: در ماه مبارک رمضان آئین‌های مذهبی و فرهنگی به صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در حاشیه نشست ستاد کرونا در جمع خبرنگاران به صورت مجازی، با بیان اینکه در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی برگزاری تجمع مذهبی و فرهنگی و افطار دهی و پخش نذورات ممنوع است و اگر قرار باشد نذر دهی انجام شود به صورت بیرون بر باشد گفت: در ماه مبارک رمضان آئین‌های مذهبی و فرهنگی به صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود و برگزاری مراسم در تکایا و مساجد ممنوع است اما برای شب‌های احیا، شاید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود که به محض تصمیم‌گیری ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برای ۶۰ میلیون نفر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که در ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود و تسهیلات مشاغل تحت تأثیر کرونا به مدت شش ماه استمهال می‌شود، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس طرح دورکاری کارکنان دولت را با جدیت اجرا کنند.

 

وی با تأکید براینکه مصوبات اعلامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس باید با جدیت دنبال شود و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در بخش‌های مختلف موظف به اجرای دقیق آن هستند ادامه داد: پیک چهارم کرونا ویروس در استان شروع شده و اگر رعایت نکنیم ممکن است با مشکلات زیادی در بحث مدیریت و مقابله با این ویروس مواجه شویم.

 

آشناگرافزود: شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار بر اساس رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارند و در این شهرستان‌ها به غیر از مشاغل گروه یک، تمام مشاغل دیگر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

 

استاندار سمنان تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای عمومی حتماً در شهرهای قرمز کرونایی تعطیل شوند و سوپر مارکت‌ها برای تأمین نیازهای عمومی و ضروری مردم، استثنا بوده و باز هستند.

 

وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد در استان سمنان باید بر اساس رنگ‌بندی با جدیت دنبال شود و فرمانداران و نیروی انتظامی هماهنگی لازم را در ارتباط با اعمال دقیق محدودیت‌ها داشته باشند، افزود: هرگونه تردد از شهرستان‌های قرمز ممنوع است و نیروی انتظامی باید در ورودی شهرها مستقر شود و در کنار کنترل هوشمند به صورت فیزیکی هم در ورودی‌ها حضور داشته باشند.

 

آشناگر با بیان اینکه مشکلی در پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان سمنان باوجود افزایش آمار ابتلاء و بستری وجود ندارد، بیان کرد: از سپاه و بسیج می‌خواهیم همکاری خود را با کادر درمانی ادامه داده و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را با هدف مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند لذا تمام فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری تعطیل است و مأموریت کارکنان دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها ممنوع خواهد بود و همچنین پرداختی‌های حق مأموریت را حتماً بررسی خواهیم کرد و انجام مأموریت‌ها کاملاً خلاف است و نباید انجام شود.

 

استاندارسمنان با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا در ارتباط اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌های سازمان استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ارتباط با نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی در ادارات با توجه به رنگ بندی جدید کرونا را اجرا کنند.

 

وی افزود: در مناطق قرمز کرونایی در ادارات ضروری حتماً ۵۰ درصد نیروی انسانی به صورت دورکاری به فعالیت اداری رسیدگی کنند و در ادارات غیر ضرور هم تا ۷۰ درصد نیروی انسانی می‌توانند به دورکاری بروند و در شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و میامی که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند، مدیران دستگاه‌های ضروری و غیرضروری تا ۵۰ درصد از کارکنان خود را به دورکاری بفرستند.

 

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی رسیده که در بعضی از ادارات، مدیران اجازه دورکاری را به کارکنان نمی‌دهند، ابراز داشت: مسئولیت هرگونه خسارت و ابتلاء کارکنان ادارات به کرونا ویروس برعهده مدیر مجموعه است و مدیر مربوط باید پاسخگوی عملکرد خود در ارتباط با نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باشند.

 

آشناگرتاکید کرد: سازمان و ادارات بازرسی در بحث حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و دیگر بخش‌های خدمات‌رسان باید ورود کنند و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد شود.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی مدیران دستگاه‌های با اجرای طرح دورکاری در ادارات مخالفت نمی‌کنند اما کارانه و اضافه کار کارکنانی که به دورکاری می‌روند را کم می‌کنند و کارمند برای آنکه اضافه کار و یا کارانه‌اش قطع نشود به اداره می‌آید که این امر غلط است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به خاطر اجرای طرح دورکاری، کارانه و اضافه‌کار کارکنان خود را کم یا قطع کنند، افزود: بازرسان نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارت را رصد کنند و لیست حضور و غیاب کارکنان ادارات را ارزیابی شود و اگر حضور کارکنان ادارات از متوسط در نظر گرفته شده بیشتر بود با مدیر مربوط برخورد شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: برنامه های ماه مبارک رمضان استاندار سمنان دستورالعمل های بهداشتی مدیریت مقابله با کرونا ماه مبارک رمضان دستگاه های اجرایی مدیران دستگاه کرونا ویروس استان سمنان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • ۱۱۵۸ قطعه زمین در استان سمنان به متقاضیان واگذار شدند
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • برای تامین آب استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری