Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@18:59:41 GMT

فیزیولوژی عصبی عضلانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۲۷۶۱

تمرینات ورزشی عصب وعضله، از تشدید اثرات بیماری‌هایی مانند پارکینسون و ام اس جلوگیری می‌کند. ناطقان: طاهره دلیر دکتری تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی عصب و عضله اظهار کرد: فیزیولوژی ورزشی کاربردی، علم انجام حرکات اصلاحی و اثر تمرینات ورزشی روی سیستم عصب و عضله است. در این روش دستگاه‌هایی به سیستم عصبی و عضلانی وصل شده و با تمرینات ورزشی رویکرد عصب و عضله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه‌نامه‌های تمرینی باید تحت نظر پزشک معالج، متخصصان مغز و اعصاب و فیزیوتراپیست‌ها انجام بگیرد؛ لذا تمرین‌ها  برای بهبود وضع بیماران است.

او افزود: در این روش  ابتدا پرسش نامه توسط بیمار تکمیل می‌شود تا شناخت اولیه نسبت به شرایط بیمار حاصل شود. پیش از تمرین و بعد از آن، تست‌های پیش تمرین و پس از تمرین از بیمارگرفته می‌شود؛ تا عملکرد فرد در هر مرحله بررسی شود. با توجه به میزان افزایش توانایی فرد، تمرین‌ها افزایش می‌یابد. با افزایش شدت تمرینات، سیستم عصبی و عضلانی از یکنواختی خارج شده و عملکرد و کارایی آن بالا می‌رود.

دلیر گفت: شدت فشار و بار تمرین در هر شخص متفاوت است.این تفاوت در نوع تمرین، زمان، تعداد و مسافت آن نمود  پیدا می‌کند.   بعد از سه هفته، میزان سازگاری سیستم عصبی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر لرزش‌های عضله کمتر شده وسرعت عمل فرد بالاتر رفته است؛ مشخص می شود که سازگاری سیستم افزایش یافته است. با  افزایش تمرینات، به تدریج تعداد تار‌های عصبی بیشتری در آن عضله درگیرشده و عملکرد آن عضله بهبود می‌یابد.

او بیان کرد: فیزیولوژی عصبی عضلانی در مرحله بازتوانی به بیماران کمک می‌کند و در مرحله درمان نقشی ندارد. درمان توسط پزشک معالج صورت گرفته و این روش تنها از تشدید اثرات بیماری‌هایی مانند پارکینسون و ام اس جلوگیری می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فیزیولوژی ، عصبی ، عضلانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فیزیولوژی عصبی عضلانی سیستم عصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم بسکتبال کشاورز آخرین تمرینات خود را برای حضوری قدرتمند در دور برگشت گروه ۵ لیگ برتر جوانان که به میزبانی قم برگزار می‌شود انجام داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود
  • تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس
  • (عکس) کوین یامگا با چشم بند با استقللال تمرین کرد
  • کوین یامگا با چشم بند با استقللال تمرین کرد + عکس
  • عکس| یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
  • بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند