Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:34:26 GMT

ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۰۱۹

ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یک روحانی بود، اظهار داشت: این شهید والامقام حدود ۱۷سال با حضرت آیت الله بهاءالدینی مراوده داشت و دست‌پرورده ایشان بود. شاگردی او در این مکتب او را استادی ورزیده در اخلاق و اخلاص ساخته بود. آیت الله بهاءالدینی از شهید صیاد بعنوان یک روحانی یاد می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز ادامه داد: وقتی طلبه‌های شیراز خدمت آیت الله بهاء‌الدینی رسیده و از ایشان درس خواستند و گفته بودند: ما را هدایت کنید، درسی به ما بدهید آیت الله بهاءالدینی فرموده بودند: بروید از صیاد شیرازی درس زندگی بگیرید، اگر صیاد شیرازی شُدید، هم دنیا و هم آخرت دارید.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی گفت: ایشان موقع عملیات خودش را به خط می رساند. هر چه می گفتند شما فرمانده نیروی زمینی هستید و نباید وسط نیروهای دشمن باشید. آرام جواب می داد: من باید خودم به یقین برسم، بعد نیروهایم را بفرستم، اگر پشت بیسیم می‌گویم این کار را باید بکنند، بدانم شدنی هست یا نه. نترسید، نیروی زمینی ارتش بدون فرمانده نمی‌ماند.

آل هاشم با اشاره به ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی گفت: بنی صدر شنیده بود که ایشان به سپاه کمک می‌کند. عصبانی شده بود و صیاد را به تهران احضار کرد. توبیخش کرد، از فرماندهی غرب کشور هم عزلش کرد، او هم با لباس بسیجی رفت سپاه و طرح برنامه داد.

امام جمعه تبریز گفت: شهید صیاد از نظر سنی برای فرماندهی نیروی زمینی ارتش خیلی جوان بود. اما بعد از فرار بنی‌صدر، به فرمان امام درجه‌هایش را بهش برگرداندند. قبل از عملیات بیت‌المقدس، با چند نفر رفت یزد خدمت آیت الله صدوقی. بعد هم رفتند مشهد. صیاد تا صبح متوسل به حضرت شد. شفیعشان کرد برای پیروزی، پیروز هم شدند و خرمشهر هم آزاد شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه صیاد شیرازی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز امام جمعه تبریز بنی صدر شهید صیاد شیرازی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.

دیگر خبرها

  • ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود
  • ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید