Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:33:07 GMT

اصناف دارای بیمه توقف کسب و کار خسارت می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۱۱۳

اصناف دارای بیمه توقف کسب و کار خسارت می گیرند

خبرگزاری آریا - مدیرعامل بیمه تعاون از پرداخت خسارت تعطیلی واحدهای صنفی دارای بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی خبر داد.
دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل با اشاره به اینکه بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی پس از مطالعات گسترده بین المللی در اردیبهشت 1399 طراحی و در شهریورماه موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی بیمه مرکزی شده و به صورت انحصاری در اختیار بیمه تعاون قرار دارد گفت: بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از پاندمی تنها در چهار کشور ارائه می‌شود و باعث افتخار است که بیمه تعاون، در کشور جمهوری اسلامی ایران، تنها ارائه‌کننده این بیمه‌نامه در سطح قاره آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظلومی با اشاره به ساختار بیمه نامه توقف کسب و کار گفت: این بیمه نامه یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام اقتصادی برای کاهش ریسک کاهش درآمد بنگاه‌های اقتصادی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی این واحدها محسوب شده و در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار دارد که برای نخستین بار توسط بیمه تعاون ارائه شده و بر اساس ساختار آن، دیگر نیازی به بازدید از محل و... نیست و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت خواهد پذیرفت.
وی اضافه کرد: بر اساس شرایط این بیمه‌نامه، واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها از سوی ستاد ملی کرونا، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را دریافت کرده باشند، با اعلام تعطیلی و تحقق شرایط بیمه‌نامه، حداکثر تا دوماه از درآمد خود را در قالب پوشش بیمه‌ای از بیمه تعاون دریافت کنند.
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا گفت: بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود.
شایان ذکر است که حداقل حق بیمه سالیانه پرداختی در این بیمه 210 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و هشتصدهزار تومان است که خسارت روزانه پرداختی 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان را به مدت حداکثر 60 روز پوشش می‌دهد.
همچنین قابل توجه است که بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی از طریق شعب و نمایندگی‌های بیمه تعاون در سراسر کشور؛ سایت دکتر بیمه به نشانی DrBime.com و اپلیکیشن پرداخت آپ، قابل تهیه و دریافت است.
روابط عمومی بیمه تعاون

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه نامه توقف کسب توقف کسب و کار بیمه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

امتداد - معاون دادستان مرکز استان لرستان دستور داد رفع توقیف وسایل نقلیه از پارکینگ، مشروط به احراز بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه دارندگان وسایل نقلیه زمینی مکلفند بیمه نامه شخص ثالث معتبر تهیه کنند و در صورت نداشتن بیمه نامه، توسط پلیس راهور و راه توقیف خواهند شد.

 

 

 بر اساس دستور معاون دادستان استان لرستان در اجرای مواد ۲ و ۴۲ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ ، در صورت توقیف وسایل نقلیه موتوری(خودرو و موتورسیکلت)، رفع توقیف و خروج از پارکینگ مشروط به احراز دارا بودن بیمه نامه معتبر شخص ثالث وسیله نقلیه خواهد بود.

لازم به ذکر است دستور معاون دادستان مرکز استان به نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه اعلام شده است.

این دستور متعاقب مکاتبه و پیگیری صندوق تامین خسارت های بدنی شعبه استان لرستان به دادگستری کل استان صادر شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند