Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:03:47 GMT

شرایط ویژه کرونایی مانع برگزاری مراسم ماه رمضان نشود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۵۴۰

شرایط ویژه کرونایی مانع برگزاری مراسم ماه رمضان نشود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد عصر شنبه در سومین نشست شورای توسعه قرآنی استان خوزستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است اما اهتمام به مباحث قرآنی در طول سال ضروری است و به همین جهت در این ایام پیش رو باید از تمامی ظرفیت های قرآنی با در نظر گرفتن شرایط کرونایی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون در شرایط ویژه و ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم اما این محدودیت ها، به معنی این نیست که فعالیت مساجد، حرم‌ها و برنامه های قرآنی به صورت کامل تعطیل شود؛ مراکز فرهنگی و قرآنی نیز باید مانند ادارات با اعمال محدودیت هایی فعال باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: فضای مصلی اهواز ظرفیت حدود ۱۵ هزار نفر را دارد و در این شرایط حداقل ۵۰۰ نفر می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این فضا حضور یابند همچنین مساجد می توانند در فضای باز خود با حدود ۲۰ نفر اقدام به برگزاری برنامه های معنوی و قرآنی کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونا هستیم نباید برنامه های قرآنی و معنوی را در ماه مبارک رمضان نادیده بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: ماه رمضان ظرفیتی برای یزگطلزس آیین های مذهبی است؛ اگرچه رعایت نکات بهداشتی اولویت است اما نباید معنویت را نادیده گرفت و از دعا خواندن غافل شویم.

وی تصریح کرد: اکنون سراسر جهان درگیر این بیماری بوده و خوزستان نیز بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در چنین شرایطی جدای از اقدامات مقابله با کرونا، باید برای فعالیت محدود مساجد نیز برنامه ریزی کنیم تا مردم بتوانند از این فضا برای مناجات و عبادت بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: شورای عالی فرهنگ‌ عمومی خوزستان در این هفته با حضور تمامی کارگروه ها برگزار و برنامه های ماه رمضان و ویژه برنامه های فرهنگی سال جاری با رعایت موارد بهداشتی در این نشست ارائه می شود.

وی گفت: همچنین انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به برنامه‌های فرهنگی خود توجه ویژه ای داشته باشند و اعتبار لازم را در این زمینه اختصاص دهند.

در حال حاضر ١۵ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خوزستان خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خوزستان خوزستان ویروس کرونا نماینده ولی فقیه خوزستان خوزستان اهواز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است



به گزارش خبرنگار ­خبرگزاری صداوسیما،، آقای جبلی امروز در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور که از سوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس برگزار شد با قدردانی از حمایت های بی دریغ نمایندگان مجلس و فراکسیون ها و کمیسیون فرهنگی از رسانه ملی در تولید محتوای فاخر در بررسی برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: اگر رسانه ملی توفیقاتی در تولید برنامه های فاخر داشته است شریک اصلی ما نمایندگان مجلس بوده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است گفت: تجربه سال های گذشته نشان داد هر چقدر برنامه ها رنگ و بوی هویتی بخود بگیرند و به ابعاد و فرم ها توجه کنیم، برنامه ها بیشتر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: افتخار ما این است که در دوره فعلی، صدا و سیما به برنامه های قرآنی شناخته می شود.

آقای جبلی همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی به خاط همکاری با رسانه ملی و تولید کنندگان برنامه ها تشکر کرد.

در این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از برنامه های قرآنی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان گفت: رسانه ملی در این ایام درخشید.

آقای قمی افزود: یکی از اتفاقات ماه مبارک رمضان این بود که تصور بین المللی و جهان اسلام در موضوع قرآنی درباره ما تغییر کرد.

در این مراسم معاونین صدا و سیمای رسانه ملی نیز گزارشی از فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان ارائه کردند.

همچنین شماری از عوامل برنامه های قرآنی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

چند تن از نمایندگان مجلس هم در سخنانی از اقدامات قرآنی رسانی ملی قدردانی کردند.

در پایان از ۷۸ نفر از عوامل برنامه های قرآنی صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد