Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@04:09:59 GMT

نیویورک تایمز: تحریم ها رفتار ایران را بهبود نداد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۵۸۴

نیویورک تایمز: تحریم ها رفتار ایران را بهبود نداد

خبرگزاری تسنیم: نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان "فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است"، نوشت: بازگشت به توافق هسته ای اولین گام برای خارج شدن از این باتلاق است.

این روزنامه آورده است: اکنون فرصت اندکی برای ایران و ایالات متحده برای بازگشت به اصول برنامه جامع اقدام مشترک که حامیان و منتقدان آن را توافق هسته ای ایران می خوانند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز با بیان اینکه در مقطع کنونی رویکرد تندروانه با عقل سلیم جور در نمی آید نوشت: اگر آمریکا پایبندی به توافق اول را نپذیرفت چرا باید ایران به توافق دوم اعتماد کند؟

در ادامه یادداشت سردبیری نیویورک تایمز آمده است: حقیقت تلخ این است که تحریم های فشار حداکثری پایدار نیستند. این تحریم ها رفتار ایران را بهبود نداد بلکه عکس عمل کرد. ایران برای تنبیه ایالات متحده به دلیل عدم پایبندی اش به توافق، نقض تعهدات تنظیم شده اش را به اجرا در آورد تا به واشنگتن یادآوری کند دنیا بدون توافق هسته ای ایران چگونه است.

این روزنامه آمریکایی می افزاید: تحت برجام ایران اجازه داشت اورانیوم را تا 3.67 درصد غنی کند که بسیار پایینتر از غنای ساخت تسلیحات بود. اکنون در حال غنی سازی 20 درصدی است. بر اساس توافق هسته ای ایران به داشتن 202.8 کیلوگرم اورانیوم محدود بود اما اکنون برآورد می شود سه تن اورانیوم داشته باشد.

نیویورک تایمز ادامه داد: بر اساس توافق هسته ای، بازرسان بین المللی اجازه داشتند هر اینچ از چرخه سوخت هسته ای ایران را بدون اطلاع قبلی مورد بازرسی قرار دهند. حالا به بازرسان گفته شده دیگر دسترسی قبلی را نخواهند داشت. در ماه می، اگر توافق هسته ای احیا نشود، بازرسان بین المللی از مشاهده آنچه در مکان های هسته ای ایران رخ می دهد، بی نصیب خواهند ماند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران نیویورک تایمز نیویورک تایمز هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت‌ژورنال: پاسخ ایران از بزرگترین حملات در جنگ‌ های مدرن بود

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد دامنه حمله ایران از بزرگترین حملاتی بود که در جنگ‌های مدرن دیده شده است.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی نوشت دامنه پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق از بزرگترین حملاتی بود که در جنگ‌های مدرن دیده شده است.

وال استریت ژرونال افزود: «در حمله روز شنبه تنها بخش کوچکی از زرادخانه بزرگ پهپادها و موشک‌های ایران مصرف شده است.»

امروز همچنین روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان صهیونیست نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین را به سمت "اسرائیل" شلیک کرده است.

نیویورک تایمز نوشت: بیشتر شلیک‌ها از داخل خاک ایران انجام شده و حملاتی هم از سمت یمن و عراق صورت گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وال‌استریت‌ژورنال: پاسخ ایران از بزرگترین حملات در جنگ‌ های مدرن بود
  • ادعای نیویورک‌تایمز؛ گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران کنار رفت
  • ادای نیویورک‌تایمز؛ گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران کنار رفت
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • نیویورک تایمز: گزینه پاسخ نظامی اسرائیل به ایران کنار گذاشته شد
  • ایران در حمله به اسرائیل از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد | روایت نیویورک‌تایمز
  • نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد
  • نیویورک تایمز: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد
  • ادعای نیویورک‌تایمز: هدف حملات ایران پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب است
  • ادعای رسانه آمریکایی درباره اهداف حمله احتمالی ایران