Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به امیری معاون امور مجلس رییس جمهور خواستار ارسال لایحه اصلاحی  به قید فوریت از  قانون «حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان محیط زیست و جنگل بانی» در بکارگیری سلاح  توسط محیط بانان شد.

با احترام و عرض تبریک فرارسیدن سال نو همانطور که استحضار دارید متاسفانه احیرا دو نفر از محیط بانان عزیز اداره کل محیط زیست استان زنجان در جریان صیانت از محیط زیست و عرصه های طبیعی از سوی شکارچیان غیرمجاز و متجاوزین به عرصه های طبیعی مورد حمله وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، البته این اولین و آخرین بار نیست که شکارچیان غیرمجاز و متجاوزان به عرصه های طبیعی اقدام به شلیک و حمله به سوی محیط بانان عزیز می‌نمایند و در گذشته نیز موارد زیادی از این دست اقدامات وحشیانه و حملات به این عزیزان صورت گرفته که منجر به شهادت، نقص عضو و یا وارد آمدن آسیب‌های جدی روحی به این عزیران و خانواده‌های آنان گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم تصویب قانون حمایت قضایی و بیمه ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی، همچنان موارد مفص و حلاهای قانونی در حمایت قصابی محیط بانان و جنگل بانان در انجام وظایف محوله در مقابله با متخلفین متجاوز محیط زیست و منابع طبیعی بویژه در بکارگیری سلاح برای برخورد با متخلفین مسلح و دفاع از جان خود مشاهده می گردد.

این نقایص و خلاهای قانونی موجب تضعیف توان مقابله محیط بانان و جنگل بانان در برخورد با متخلفین مسلح گردیده است. از طرف دیگر این وضعیت نابسامان موجب تشدید جسارت متخلفین شرور و مسلح در تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست و حمله مسلحانه به محیط بانان و جنگل بانان گردیده است.

لذا خواهشمند است مقرر فرمایید لایحه اصلاح قانون مذکور با الویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری (مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۸) برای محیط بانان و جنگل بانان به قید قوریت و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و جهت بررسی و طی تشریفات قانونی لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست شهادت محیط بانان محیط بان جنگل بان محیط بانان و جنگل بانان بکارگیری سلاح محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی