Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:35:37 GMT

صالحی: ایران از صادرکنندگان رادیوداروها در جهان است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۹۵۰

صالحی: ایران از صادرکنندگان رادیوداروها در جهان است

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما با تبریک روز ملی انرژی هسته ای و ادای احترام به شهدای هسته ای کشور عنوان کرد: در اذهان مردم با توجه به چالشی که دیگران برای ما آفریده اند، همواره وقتی نامی از سازمان انرژی اتمی می آید، همه یاد غنی سازی می افتند؛ در صورتی که حوزه فعالیت ما وسیع است و در سلامت، صنعت و کشاورزی کارهای گسترده ای انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: بخش بزرگی از ۱۳۳ دستاورد هسته ای شامل حوزه هایی همچون کشاورزی می شود. سامانه پرتودهی در شهرهای مختلف برای بالا بردن عمر تولیدات کشاورزی همچون خرماست که از کارکردهای هسته ای است و این سامانه ها در حال گسترش است.  
معاون رییس جمهوری توضیح داد: بخش دیگری از دستاوردهای ما به بهداشت و سلامت برمی گردد. سانتریفیوژی که مربوط به بانک خون است، تهیه کردیم و با کیفیت بسیار عالی این سانتریفیوژ نهایی شد. در تهیه واکسن کرونا نیز یکی از ابزار مورد نیاز، سانتریفیوژ است و سازمان انرژی اتمی این سانتریفیوژ را برای شرکت برکت تامین کرد. تیتانیوم که برای کاشتن دندان و یا ترمیم بدن استفاده می شود در ایران تولید و امروز به معرض نمایش گذاشته شد.

صالحی با بیان اینکه هر سال به تعداد رادیوداروهای ما افزوده می شود، اضافه کرد: به عنوان نمونه رادیو دارویی را تولید کردیم که مشابه خارجی آن ۱۵ هزار یورو است. پروژه تترا را داریم که ۶۰ میلیون یورو برای آن تجهیزات خریده شده و ۳۷ هزار مترمربع ساختمان برای آن در نظر گرفته شده است و این پروژه در خاورمیانه بی نظیر است که به تولید رادیوداروهای مدرن منجر خواهد شد.

صالحی ادامه داد: امروز رادیوداروهای بسیاری به هند، لبنان، عراق و برخی کشورهای اروپایی صادر می کنیم و با مقیاس وسیع تری صادرکننده رادیو دارو خواهیم بود.  
وی تأکید کرد: هر چه با اتم سر و کار داشته باشد، این سازمان متولی امر آن می شود. فناوری کوانتومی یکی از این مرزهای دانش است و ما ۳ سال است این فناوری را راه اندازی کردیم و مقرر بود مرکز ملی کوانتومی افتتاح شود که امروز وقت نشد.
این خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها برجام کاهش تعهدات هسته‌ ای سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کاهش تعهدات هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران برجام کاهش تعهدات هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار کنکور انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران