Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندان‌های فرانسه در یک دهه گذشته شاهد افزایش جمعیت بوده اند. خبرگزاری میزان – گزارش‎ها از افزایش افراد زندانی در فرانسه حکایت دارد.   به گزارش «لوموند»، براساس گزارش «آمار کیفری سالانه شورای اروپا»، نرخ حبس در فرانسه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ۱۰۳.۵ نفر در سال ۲۰۱۰ به ۱۰۵.۵ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در عین حال انگلیس و اسپانیا با داشتن به ترتیب ۱۳۸ زندانی و ۱۲۳ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالاترین نرخ حبس در قاره سبز را دارند.   میانگین نرخ حبس در اروپا، ۱۲۴ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.   فرانسه در جمع ۵ کشور اروپایی دارای بالاترین تراکم جمعیت در زندان‌ها در میان ۴۷ عضو شورای اروپاست.   ۱۴ ایالت فرانسه شاهد ازدحام جمعیت در زندان‌ها هستند.  بیشتر بخوانید:  افزایش زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های فرانسه بدترین زندان‌های جهان در چه کشور‌هایی قرار دارند؟ این در حالی است که ساخت زندان در فرانسه همچنان ادامه دارد و ۷ هزار زندان و مرکز اصلاحی در حال ساخت فرانسه در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ آماده تحویل خواهند شد.   موافقان این روند می‌گویند که ساخت و ساز‌های جدید جایگزین ساختمان‌های فرسوده قدیمی می‌شوند، اما منتقدان این اقدام را به دلیل افزایش افراد زندانی می‎دانند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر زندان ها نرخ حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!

خبرگزاری مهر، گروه مجله: «دو عید و ماه رمضان تمام شد، ایران به اسرائیل حمله کرد، مناسبات دنیا تغییر کرد، اما هنوز فروردین تمام نشده است.» این شوخی پرتکرار روزهای اخیر کاربران مجازی بود اما بالاخره فرودین ماه هم تمام شد؛ ماهی که در نیمه شب بیست و پنجم آن، عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خورد. شبی تاریخی که در آن جمهوری اسلامی، پاسخ حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در خاک سوریه را داد. در این گزارش می‌توانید مهم‌ترین اخبار هفته را که ممکن است در هیجان و هیاهوی موشک‌های هفته آن را از قلم انداخته باشید بخوانید.

تبخیر درآمد

هر ساله زمانی که سال نو آغاز می‌شود تقریباً از ماه دوم سال یعنی «اردیبهشت» نرخ جدید افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شود. امسال هم نرخ‌های جدید اعلام شده؛ این در حالی است که قدرت خرید کارگران با افزایش ٣۵ درصدی بالا نرفته است. بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران در این باره گفت: «افزایش ۳۵ درصدی دستمزد امسال تأثیری در بالا بردن قدرت خرید کارگران نداشت و این دریافتی در سایه افزایش نرخ دلار ناپدید و تبخیر شده است. همچنین در حالت عادی سبد معیشت در شهرهای بزرگ و صنعتی بواسطه سهم بالای بخش مسکن و حمل‌ونقل نسبت به شهرهای متوسط و کوچک بالاتر است.»

هفته قبل هم خبرهایی تحت عنوان تعرفه‌های جدید پزشکی در فضای مجازی دست به دست می‌شد، اما با واقعیت فاصله زیادی داشت. تا اینکه این هفته معاون درمان وزرات بهداشت توضیح داد که آن تعرفه‌ها درست نبوده است و اکنون نرخ مصوب تعرفه‌ها در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی ١٢۶ هزار تومان، متخصصان ١٨٩ هزار تومان و فوق تخصص‌ها ٢۴١ هزار تومان تعیین شده است. همچنین تعرفه خدمات روان‌پزشکی در بخش دولتی هر ۴۵ دقیقه ١٠٨ تومان و در بخش خصوصی ٣٢١ هزار تومان است.

در کنار اینها، احتمالاً شهروندان کلان شهرهایی مانند تهران منتظر نرخ جدید حمل و نقل‌های عمومی بوده‌اند. رئیس کمیسیون حمل و نقل شهر تهران اعلام کرد: «بهای بلیط مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی از اول اردیبهشت افزایش می‌یابد. بلیط تک سفره مترو ۴٣٠٠ خواهد شد، بلیط ورودی اتوبوس ٢٢ درصد و نرخ کرایه تاکسی‌ها ۴۵ درصد افزایش خواهد داشت.»

نوبت سیستان و بلوچستان نمی‌رسد؟

«سیستان و بلوچستان» با توجه به اخبار حائز اهمیتش در گزارش‌های آخر هر به یک عنوان پرتکرار تبدیل شده است؛ این هفته نیز به واسطه وقوع سیل در لیست مهم‌ترین‌ها قرار گرفته است.

اوایل هفته گذشته سازمان هواشناسی از بارش‌های سیل آسا از صبح سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه در استان‌های جنوبی خبر داد و گفت: «بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از جمله مخاطرات این سامانه است.»

این سیل به اندازه‌ای خطرناک بود که بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران تمامی مدارس هرمزگان تعطیل و برخی از مدارس استان فارس غیرحضوری شدند، همچنین مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوب استان بوشهر غیرحضوری و مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان تعطیل شدند. حادثه اخیر خساراتی به دنبال داشته و عکس‌ها و تصاویر نشان می‌دهد که چگونه سراوان و راسک دیگر شهرها غرق در آب هستند به شکلی که در شهر کنارک کودکان در معابر قایق سواری می‌کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: «تاکنون سه نفر در سیستان و بلوچستان بر اثر سیل جان باختند و در عسلویه نیز سه نفر مصدوم شده‌اند.» تمامی این مسائل باعث شد مدیریت بحران کرمان دستور تخلیه سه روستا را به دلیل طغیان رودخانه بدهد اما با این حال فرماندار عنبرآباد کرمان گفت: «سه دختر نوجوان از منطقه عشایرنشین بخش مردهک به دلیل سیل مفقود شده‌اند.»

پیش از عید و در هفته‌های آخر سال ۱۴۰۲ بود که در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان سیل آمد و رئیس‌جمهور در بازدید از یکی از روستاهای سیل‌زده وعده داد که هرچه سریع‌تر مسیرهای روستایی اصلاح شود. حالا بعد از حدود دو ماه بار دیگر سیل به جان مردم جنوب شرق کشور افتاده و این بار خسارات بیشتری به دنبال داشته است. آیا وقت آن نرسیده که دولت برای این استان فکری چاره‌ساز کند؟

اگر از سیل فیلم منتشر کنید زندانی می‌شوید!

در روزهای گذشته، ویدئوهای تکان‌دهنده‌ای از سیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر شده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. بنا به گزارش العالم بارندگی شدید در برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از جمله در امارات متحده عربی به سیل‌های ناگهانی، بسته شدن جاده‌ها و بروز اختلال در پروازها منجر شده است.

دفتر رسانه‌ای دبی نیز اعلام کرد که امارت متحده عربی شدیدترین بارندگی خود را از رکورد سال ١٩۴٩ تا کنون تجربه کرد و به شکلی رکورد ٧۵ ساله بارندگی در دبی شکست. همچنین خودروها در جاده‌های سیل زده پس از بارندگی رها شده‌اند.

بعد از سیل شرایط طوفان ادامه دارد و برخی منابع خبری روس گزارش دادند که حدود ۲۵۰۰ گردشگر روسیه به دلیل لغو پروازها پس از طوفان در امارات در انتظار بازگشت به کشور خود هستند ️این فیلم وضعیت فرودگاه دبی را نشان می‌دهد. ️بنا بر این گزارش، بسیاری از پروازها بیش از یک روز به تعویق افتاده‌اند.

انتشار ویدیوهایی از وضعیت خسارات سیل در این کشورها که به عنوان یکی از مقاصد مهم توریستی در دنیا به شمار می‌روند باعث شد زیرساخت‌های آنها در نگاه مردم دنیا زیر سوال برود. کار به جایی کشیده که نه خود دولت امارات درباره این موضوع توضیح می‌دهد نه اجازه می‌دهد مردم آن را توصیف کنند.

حتی به تازگی اعلام شد دولت امارات انتشار فیلم و تصاویر مربوط به سیل اخیر در این کشور را ممنوع اعلام کرد. مقامات امارات متحده عربی هشدار داده‌اند که انتشار تصاویر طوفان در فضای مجازی غیرقانونی است و اعلام شده که انتشار تصاویر منفی یا شایعات درباره سیل اخیر ممکن است بر اساس قوانین جرایم سایبری این کشور مجازات به دنبال داشته باشد. آنها معتقدند مردم‌شان در شبکه‌های اجتماعی «شایعه پراکنی» می‌کنند و «غیر مسئولانه» رفتار می‌کنند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، لطمه زدن به شهرت این کشور به صورت آنلاین مجازات حبس و جریمه‌ای تا یک میلیون درهم امارات دارد؛ چیزی حدود ۱۸ میلیارد تومان!

تعیین تکلیف سرخ‌آبی‌ها

بعد از ماه‌ها و سال‌ها رفت و برگشت و پس از دو هفته کشمکش مستمر بالاخره این هفته تکلیف نهایی خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار «استقلال» و «پرسپولیس» مشخص خواهد شد. هفته گذشته جلسه شورای پول و اعتبار برگزار شد و بانک‌های متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس، مجوز لازم برای شرکت در مزایده و تیم‌داری را دریافت کردند و به این ترتیب این مشکل بزرگ از سر راه برداشته شد.

برخی خبر از آن می‌دهند که قرار است ۴۰ درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر و سه سهم پانزده درصدی میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود. همچنین استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد. اما «محمد شروین اسبقیان» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص روند واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس گفت که این خبرها تنها در فضای مجازی مطرح می‌شود و تا روز سوم اردیبهشت هیچ چیزی قطعی نیست.

واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی یکی از آرزوهای دیرین هواداران آنها است و باید منتظر بود و دید آیا سوم اردیبهشت این اتفاق انجام خواهد شد یا بار دیگر به تعویق خواهد افتاد.

اما باز هم جایی دورتر از مستطیل سبز اخبار بهتری برای گفتن و شنیدن وجود دارد. کُشتی ایران که همیشه جزو پرچمداران و مدال‌آوران ورزش کشور بوده است این بار هم در مسابقات کشتی فرنگی آسیا افتخار قهرمانی را رقم زده است. «ناصر علیزاده» با نتیجه ۵ بر صفر مقابل قزاقستان، «امین میرزازاده» با برتری ۵ بر صفر مقابل کره جنوبی، «سعید اسماعیلی» با نتیجه ٣ بر یک مقابل قرقیزستان و صید طلایی آخر «محمد هادی ساروی» با برتری ٩ بر صفر مقابل قزاقستان به قهرمانی رسیدند و مدال‌های طلا به ارمغان آورند. همچنین «محمد رضا رستمی» نیز به مدال نقره قهرمانی آسیا رسید.‌

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان یکی از شیرین‌ترین خبرهای این هفته بود.

اعتراف سردبیر اسرائیل: جواب‌مان هم‌سطح ایران نبود!

پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل بسیاری از گروه‌های فلسطینی به ایران برای این اقدام تبریک گفتند. آنها عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران ضد مواضع صهیونیست‌ها در عمق اراضی اشغالی را باعث افتخار دانسته و تاکید کردند که این عملیات در چهارچوب حق طبیعی جمهوری اسلامی برای دفاع از خود بوده است.

بنا بر اعتراف رسانه‌های اسرائیلی، پاسخ ایران به اسرائیل از نظر اهمیت و ماهیت، شاید شدیدترین حمله از زمان موجودیت این رژیم جعلی باشد. رئیس سابق موساد گفته است: «به نفع ما نیست که وارد رویارویی مستقیم با ایران شویم؛ من پاسخ به حملهٔ ایران را توصیه نمی‌کنم.» یک کارشناس الجزیره‌ای در پاسخ به مواضع کسانی که می‌گویند حمله ایران تلفاتی نداشته است می‌گوید: «برخی از رسانه‌های عربی، حمله ایران را سطح پایین جلوه داده‌اند، باید از آنها سوال کرد، کدام نظام سیاسی عربی در طول چهل سال گذشته توانسته همانند ایران چنین اقدامی داشته باشد؟»

اما جالب‌تر از تمامی اینها ویدئوی منتشر شده از یکی از متروهای نیویورک است که برخی از جوانان اروپایی و آمریکایی شعار می‌دهند: «ایران به تو افتخار می‌کنیم. ایران، یمن، رفح غرور ما را ساختید!»

از شنبه شب که حمله موشکی ایران به اسرائیل رقم خورد، پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های ضد و نقیضی درباره واکنش صهیونیست‌ها مطرح شده است؛ برخی باور دارند که آنها ناچار به اقدام متقابل هستند و هر طور شده در برابر اقدام بی‌سابقه ایران سکوت نمی‌کننذ و برخی دیگر معتقدند آنها با توجه به درگیری شدید در غزه نمی‌توانند احتمال درگیری با جمهوری اسلامی را نیز برای خود بالا ببرند به ویژه آن که ایالات متحده آمریکا به وضوح اسرائیل را از ادامه این مناقشه خودداری کند.

با همه اینها خبر رسیده است که شب گذشته تعدادی ریزپرنده در آسمان اصفهان مشاهده شده که بر اساس اعلام سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به آنها شلیک شده است. هرچند هنوز جزئیات زیادی از موضوع در دسترس نیست اما رسانه‌های زیادی در همین مرحله نیز درباره ناتوانی اسرائیل در مواجهه با ایران سخن می‌گویند.

«منشه امیر» سردبیر رادیو اسرائیل اعلام کرد: «با توجه به شرایط و همه محدودیت‌ها، این همه آن چیزی بود که اسرائیل می‌توانست انجام دهد! ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم!» او همچنین عنوان کرد: «اسموتریچ و بن‌گویر از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی کردند؛ من هم نظرم همین است، جواب اسرائیل هم‌سطح با حمله ایران نبود؛ اما اسرائیل اولویت‌های دیگری از جمله غزه و حزب‌الله لبنان دارد که می‌توانند اسرائیل را فلج کند!»

کد خبر 6080871

دیگر خبرها

  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد