Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بنا، عبدالفتاح السیسی و قیس سعید، روسای جمهور مصر و تونس درباره تازه‌ترین رویداد‌های لیبی و بحران سد النهضه گفتگو کردند.

بر این اساس، قیس سعید، رئیس جمهور تونس که برای دیدار رسمی از مصر به قاهره سفر کرده است، روز شنبه با عبد الفتاح السیسی، همتای مصری خود دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد السیسی و قیس سعید آخرین تحولات درباره مسئله لیبی را بررسی و بر لزوم همسویی و هماهنگی مشترک دو کشور در این مورد توافق کردند.

السیسی و قیس سعید در این دیدار با تاکید بر اینکه مصر و تونس همسایه مستقیم لیبی و مرز‌های مشترک طولانی با آن دارند، افزودند: ادامه بحران لیبی بازتاب‌های مستقیمی بر امنیت ملی مصر و تونس خواهد داشت.

روسای جمهور مصر و تونس با تاکید بر لزوم افزایش هماهنگی و همسویی مشترک دو کشور در خصوص تحولات لیبی از تشکیل قدرت اجرایی جدید در این کشور (دولت انتقالی جدید لیبی) استقبال کردند. آنان بر تمایل مصر و تونس برای ادامه حمایت از مردم لیبی با هدف تکمیل سازوکار اداره این کشور، تثبیت پایه‌های صلح و ثبات، فعال سازی اراده مردم آن و تلاش برای توقف اشکال مختلف دخالت‌های خارجی در لیبی تاکید کردند، به گونه‌ای که این اقدامات کمک کند تا لیبی در مسیر صحیح قرار گیرد و زمینه‌ای برای حرکت این کشور در مسیر چشم انداز سازندگی، توسعه و ثبات باشد.

روسای جمهور مصر و تونس در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای مورد علاقه مشترک دو کشور به ویژه مسئله سد النهضه را بررسی کردند. السیسی در این دیدار قیس سعید را در جریان آخرین تحولات در خصوص مسئله سد النهضه قرار داد. قیس سعید هم از تلاش‌های مصر برای دستیابی به توافقنامه عادلانه و جامع در خصوص قواعد مربوط به آبگیری و راه اندازی سد به گونه‌ای که حقوق تاریخی آن از آب رود نیل را محفوظ بدارد، سپاس و قدردانی کرد. روسای جمهور مصر و تونس همچنین راه‌های توسعه و تحکیم روابط دوجانبه و همکاری مشترک در همه سطوح را بررسی کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی قیس سعید سد النهضه قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد.

گروه اقتصاد کلان؛ هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اولین روز اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور بر لزوم تدوین سازوکار‌های تعمیق روابط و تعاملات بین کشور‌های عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید نمود.


در این گردهمایی که از امروز صبح ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و با میزبانی کشور روسیه برگزار شده است، خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی‌های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنرانی و بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید نمود.


برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحد‌های اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور‌های عضو بریکس از جمله برنامه‌های حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.


به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی و در جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس و با حضور روسای FIU کشور‌های عضو به صورت زیر مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت:



لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشور‌های عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیند‌های اجرایی و رگولاتری

- تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی

- حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت
کشور‌های عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی

این نشست تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و با نشست‌های دوجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده است، شاهد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه‌ی مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای بریکس خواهیم بود. 

 

پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بریکس ، هادی خانی ، تامین مالی تروریسم ، تروریست ، پولشویی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9c

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو