Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس جدیدترین صحبت‌های سخنگوی اجرای قانون جدید چک تاکنون ۴۴۰ هزار فقره چک جدید به مشتریان تحویل داده شده است.

خبرگزاری میزان – اصلاح قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شبکه بانکی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی به منظور اطلاع و آشنایی هرچه بیشتر هموطنان با الزامات قانونی چک‌های جدید، اواخر سال گذشته کتابچه‌ای را تحت عنوان «کتابچه الزامات قانونی چک‌های جدید» منتشر کرد.

براساس جدیدترین صحبت‌های سخنگوی اجرای قانون جدید چک تاکنون ۴۴۰ هزار فقره چک جدید به مشتریان تحویل داده شده است.

مشخصات ظاهری چک های جدید

چک‌های جدید بنفش رنگ با عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» به مشتریان شبکه بانکی ارائه می‌شوند.

در این بین صادرکنندگان چک‌های جدید، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ»، «مبلغ» و «هویت گیرنده» را علاوه بر برگه چک در سامانه صیاد نیز ثبت کنند.

همچنین افراد برای ثبت اطلاعات خود در سامانه صیاد می‌توانند از درگاه‌های بانکی خود شامل «اینترنت بانک»، «همراه بانک» یا «اپلیکیشن‌های پرداخت» استفاده کنند.

این طور که نادعلی زاده گفته است دریافت کنندگان چک‌های جدید نیز باید اطلاعات مندرج در برگه چک را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد تطابق دهند و نسبت به تایید یا رد چک اقدام کنند.

بنابر صحبت‌های سخنگوی اجرای قانون جدید چک انتقال چک نیز صرفا از طریق ثبت کدملی گیرنده جدید در سامانه صیاد امکان پذیر است و گیرنده جدید نیز ملزم به تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد است؛ بنابراین متناظر با هر ثبتی در مورد چک‌های جدید یک تایید نیز باید در سامانه صیاد انجام شود.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد در قانون جدید بانک مرکزی

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی قانون جدید چک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قانون جدید چک سامانه صیاد قانون جدید چک چک های جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند


 جلیل شهریاری   با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت جهش و رونق تولید و اشتغال است، بیان کرد: فنی و حرفه‌ای استان، آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره‌گیری از مربیان مجرب، امکانات و تجهیزات کارگاهی مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوشه‌های صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.
 
 وی افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۹ هزار و ۹۸۹ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۵ هزار و ۳۱ نفر، در زندان ۲ هزار و ۶۶۰ نفر، در روستاها ۲ هزار ۴۵۵ نفر، عشایر ۳۹ نفر، سکونتگاه‌های غیررسمی ۲ هزار و ۶۰۱ نفر، صنایع ۵۱۵ نفر، آسیب‌دیدگان اجتماعی ۳۸۸ نفری سربازان وظیفه ۹ هزار و ۳۷۶ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.
 
 این مسئول با بیان اینکه بیش از ۳۲۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۱۳ نفر آموزشی معادل ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی برای علاقه‌مندان در بخش خصوصی برگزار شده است که این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۹۱ درصدی، عملکرد بخش خصوصی و مشارکت بخش غیردولتی در امر مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.
 
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در این اداره، تعداد ۱۴۶ مورد صدور و تمدید مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد برای توانمندسازی نیروی انسانی انجام شده است.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • تلویزیون‌های جدید TCL چه مشخصاتی دارند؟
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • توضیح سهیل مهدی در مورد قانون بازی رو در رو