Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس «کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور برخلاف مصوبه و تصمیمات شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی عمل می‌کند، گفت: دولت به شدت با این تشکیلات مخالف است و اجازه ابلاغ مصوبه این شورا را نمی‌دهد که باید گفت این مسئله کاملاً غیرقانونی است. جلال محمودزاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سرنوشت قانون تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی گفت: متاسفانه رئیس جمهور برخلاف مصوبه و تصمیمات این شورا عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور اخیرا مصوبات این شورا را تایید نکرد، اظهار داشت: دلیل این مسئله این است که دولت اذعان دارد که قیمت تعیین شده محصولات کشاورزی در این شورا افزایش زیادی داشته است، این در حالی است که اظهارنظر دولت در این زمینه خلاف قانون است چرا که محل تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت محصولات استراتژیک کشاورزی همین شورا است که با مصوبه قانونی مجلس آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی متشکل از رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سه نماینده از کشاورزان نمونه کشور و غیره است، بیان داشت: ریاست این شورا نیز بر عهده وزیر جهاد کشاورزی گذاشته شده است تا قیمت واقعی محصولات استراتژیک کشاورزی با حضور این مسئولین تعیین شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته این شورا فقط به تعیین قیمت محصولات استراتژیک کشاورزی نمی‌پردازد و تامین نهاده‌ها و سیاست‌گذاری در امر بازرگانی، تولید و فروش محصولات کشاورزی از جمله ماموریت‌های این شورا قلمداد می‌شود.

نائب رئیس «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست» تاکید کرد: متاسفانه دولت به شدت با این تشکیلات مخالف است و اجازه ابلاغ مصوبه این شورا را نمی‌دهد که باید گفت این مسئله کاملاً غیرقانونی است و ما از طریق «کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» و مکاتباتمان با وزارت دادگستری، مشغول پیگیری این مسئله هستیم.   بیشتر بخوانید: چرا مجلس از ابزار‌های نظارتی درباره عملکرد ضعیف دولت در امور معیشتی استفاده نمی‌کند؟

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مچلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس یازدهم شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری

امین انصاری به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس‌جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

ایمانی پور: تقویت جریان تقریب مذاهب از اهداف جایزه جهانی امام خمینی (ره) است

این شورا داری 9 عضو اصلی است که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور است و گزارش کار شورا به شخص رئیس‌جمهور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند