Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:10:26 GMT

سلام خراسان شمالی به موج چهارم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۷۱۵

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که ۱۸ فروردین ماه  منتشر شد، از هشت شهرستان استان خراسان شمالی سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین که بیش از دو سوم جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان را در خود جای دادند، از رنگ نارنجی به وضعیت قرمز و شهرستان های جاجرم، فاروج و گرمه از زرد به نارنجی و شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان نیز از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احتمال قرمز شدن استان زیر سایه عادی انگاری 
بررسی آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان خراسان شمالی نشان می دهد که روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا که از یک هفته گذشته شروع شده بود ، در روزهای اخیر با شیب تندتری روند صعودی را طی می کند به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ که طبق پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعدادی از آنها مشکوک به ویروس کرونا انگلیسی هستند در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند و آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با احتساب بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین به بیش از ۳۰۰ نفر رسید.

روند پرشتاب آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی در روزهای اخیر که نسبت به هفته گذشته تا دو برابر رشد نشان می دهد، احتمال قرمز شدن رنگ کرونایی پنج شهرستان دیگر این استان در روزهای آینده وجود دارد و با این روند افزایشی آمار بیماران ، احتمال کمبود تخت های بیمارستانی  وجود دارد.
در این استان ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی پیش بینی شد و در چند روز اخیر حدود نیمی از این تخت های بیمارستانی در اشغال بیماران کووید ۱۹ قرار گرفت.
با وجود روند پرشتاب افزایش آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان خراسان شمالی همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی روند کاهشی خود را طی می کند به طوری که هم اکنون میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی با افزایش رفتارهای عادی انگاری کرونایی به زیر ۷۰ درصد رسید و از این منظر نیز استان خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار  دارد  و به ناچار براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی ۱۰ روزه مشاغل سطح دو ، سه و چهار در این خطه شمالشرق کشور نیز با وجود نارضایتی کسبه و بازاریان اجرا و محدودیت های سفت و سخت نیز به مبادی ورودی و خروجی استان برگشت و آژیرهای قرمز کرونایی بار دیگر پس از مدت ها در شهرها به صدا در آمد.
دورهمی و عروسی متهم اصلی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی دورهمی های خانوادگی ، دید و بازدیدهای نوروزی و برگزاری جشن عروسی با کمترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیل اصلی اوج گیری مجدد ویروس کرونا و رسیدن استان به موج چهارم این ویروس اعلام کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که اکثر بیمارانی که این روزها پایشان به  بیمارستان های استان باز شد در دور همی های خانوادگی و جشن های عروسی با سطح پایین رعایت پروتکل ها  به این ویروس مبتلا شدند.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در موج چهارم ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه اختصاص داده شد که هم اکنون حدود نیمی از این تخت ها تحت اشغال این بیماران قرار دارد و احتمال افزایش آمار بیماران در روزهای آینده نیز وجود دارد و شاید بار دیگر شاهد برگشت غم انگیز  افزایش مرگ آمار بیماران کرونایی در بیمارستان های استان باشیم.
وی تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا را کاهش ترددها ، رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن مستمر دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددها و سفر غیر ضرور، عدم حضور در اجتماع بیان کرد و اظهارداشت : اگر روند عادی انگاری کرونایی در استان ادامه داشته باشد، قطعا روزهای سخت و دشواری را هم مردم و هم درمانگران ما در بیمارستان ها شاهد خواهند بود که خسارت های جانی و مالی آن بیش از حد تصور خواهد می رسد.
اجرای محدودیت ها در روستاها 
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی گفت : باید محدودیت های الگوی رنگ بندی کرونایی در شهرستانی به مناطق روستایی تیز تعمیم داده شود و هر گونه بی توجهی به روستاها ، سطح آلودگی این مناطق را افزایش خواهد داد.
دکتر هاشمی افزایش آرام بیماران کرونایی در روستاها را ناشی از افزایش تردد خوش نشینان به این مناطق در تعطیلات نوروزی بیان کرد و اظهارداشت : دهیاران در روستا با اجرای محدودیت های کرونایی به خصوص وضعیت قرمز  و نارنجی در مناطق روستاهایی تحت پوشش از ورود افراد و خودروهای غیر بومی به این مناطق جلوگیری کنند تا سطح آلودگی به این مناطق کاهش یابد.
وی گفت : پیش بینی می شود با شروع فصل کشت محصولات کشاورزی و فرارسیدن ماه رمضان سطح تردد در روستاها نسبت به روزهای اخیر روند کاهشی به خود بگیرد و فرصتی فراهم می شود تا روند بیماری در این مناطق مدیریت و کنترل شود.
افزایش تست گیری 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : با شتاب گیری روند صعودی آمار بیماران کرونایی در این استان، تست گیری نیز روند افزایشی به خود گرفت و با شناسایی کانون ویروس، تست گیری نیز در این مناطق افزایش خواهد یافت تا بتوانیم بیماران را سریع شناسایی و تحت درمان قرار دهیم.
 

دکتر هاشمی با اشاره به روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی احتمال افزایش بیماران جهشی کرونا انگلیسی را دور از انتظار ندانست و اظهارداشت : قطعا در روزهای آینده آمار بیماران مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی نیز در استان روند افزایشی به  خود می گیرد و مشکلات استان  نیز بیشتر می شود  و  ما با افزایش تعداد تست به دنبال شناسایی سریع بیماران و اجرای برنامه درمانی برای آنها در مراکز درمانی هستیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.
وی از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علایم مشکوک ویروس کرونا ضمن اجرای قرنطینه اجباری به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای معالجه و انجام تست مراجعه کنند.
 چوب قانون بالای سر عادی انگاران کرونایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد با تاکید بر این که برگزاری هر نوع تجمع بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ممنوع است گفت: تجمع ها به نوعی به مخاطره انداختن سلامت مردم و تهدید بهداشت است از این رو جرم محسوب می شود.

سیدجلال ایلالی اظهار داشت: در صورت مشاهده هر نوع اقدام که تهدید بهداشت باشد، مطابق قانون برخورد می شود و با روند افزایشی کنترل ها و محدودیت ها سلامت مردم  در اولویت قرار دارد و باید بدون تعارف با متخلفان برخورد می شود.

وی اضافه کرد : برگزاری تجمع و مراسم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی جرم است و ما آمادگی داریم تا نسبت به تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی به جرم اقدام شود.
ویروس کرونا نخستین بار اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار کرونایی در شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شیوع یافت و این استان پس از پشت سر گذاشتن سه موج این ویروس تا بهمن ماه سال ۹۹  این بار با وقفه سه ماهه از چند روز گذشته  وارد موج چهارم این بیماری شد به گونه ای که هم اکنون حدود ۲۶۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بستری و تحت درمان قرار دارند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی تاکنون  ۵۵ هزار و ۷۳۷ مورد تست کووید در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد که تست ۷ هزارو ۳۲ نفر از این افراد در ابتلا به کرونا مثبت شد.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی ماه رمضان خراسان شمالی دهیاران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی ماه رمضان کرونا ستاد ملی ماه رمضان خراسان شمالی دهیاران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیروان اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی بیمارستان های استان آمار بیماران مبتلا استان خراسان شمالی بیماران کرونایی رعایت پروتکل ها بیمارستان ها مبتلا به ویروس روند افزایشی ویروس کرونا علوم پزشکی محدودیت ها موج چهارم کووید ۱۹ تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد