Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:07:33 GMT

فولاد مبارکه برداشت آب از زاینده رود را به صفر می‌رساند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۷۶۵

فولاد مبارکه برداشت آب از زاینده رود را به صفر می‌رساند

ایسنا/اصفهان معاون طرح و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری فولاد مبارکه در طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان این است که میزان برداشت آب از زاینده رود را به صفر برساند تا آب رودخانه صرف شرب، کشاورزی و جریان دائمی زاینده رود شود.

احمد سعیدبخش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سرمایه گذاری فولاد مبارکه در طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر سهامداران بزرگ این طرح، فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان هستند، البته صنایع دیگر نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند، همچنین فولاد مبارکه سهامدار ۲۹ درصد طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان به طول ۹۱۰ کیلومتر، ۳۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: این طرح طی پنج سال آینده با انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال از خلیج فارس به اصفهان به بهره برداری خواهد رسید، همچنین این طرح انتقال آب بیشتر برای مصرف صنعت اصفهان است.

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه با سرمایه گذاری در طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان و یا خرید پساب فاضلاب شهرهای اطراف به دنبال توسعه نیست.

وی با اعتقاد بر اینکه خرید پساب فاضلاب شهرهای اطراف توسط فولاد مبارکه اتفاقی بُرد- بُرد بود، اظهار کرد: فولاد مبارکه در این طرح، سرمایه گذاری بالایی برای شبکه های لوله کشی فاضلاب شهرهای اطراف کرده است، چراکه پیشتر این پساب از طریق چاه های جذبی به آب های زیرزمینی نفوذ پیدا می کرد و سبب آلوده شدن این سفره ها می شد.

سعیدبخش افزود: با سرمایه گذاری فولاد مبارکه این شهرها دارای شبکه فاضلاب شده اند، از سوی دیگر فولاد مبارکه میزان برداشت خود از رودخانه زاینده رود را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف سرمایه گذاری فولاد مبارکه در طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان این است که میزان برداشت آب از زاینده رود را به صفر برساند تا آب رودخانه صرف شرب، کشاورزی و جریان دائمی زاینده رود شود.

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه همچنین نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل سوم کوهرنگ به امید جریان جاری و ساری آب در زاینده رود سرمایه گذاری کرده است تا این رودخانه دیگر روی خشکی را به خود نبیند.

وی در خصوص برخی نگرانی ها مبنی بر اینکه فولاد مبارکه با این طرح به دنبال توسعه است، توضیح داد: فولاد مبارکه در اصفهان دیگر طرح توسعه ندارد و طرح نورد گرم دو، باقیمانده طرح شهید خرازی است و طرح توسعه فولاد مبارکه نیست.

سعیدبخش با تاکید بر اینکه طرح نورد گرم دو فولاد مبارکه، تکمیل کننده و مصرف کننده محصول تولیدی ماشین ۵ ریخته گری است، توضیح داد: نورد گرم ۲ محصول تولیدی ماشین ۵ ریخته گری را تبدیل به ورق قابل استفاده برای صنایع نفت و گاز می کند و اگر نورد گرم ۲ اجرا نشود، فولاد مبارکه به نوعی مجبور به خام فروشی تختال تولیدی ماشین ۵ ریخته گری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود صنعت انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فولاد مبارکه طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان سرمایه گذاری فولاد مبارکه فولاد مبارکه زاینده رود نورد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم گفت: بانک مرکزی، شرکت‌های ملی گاز و نفت در سال ۱۳۸۹ تحریم شدند. آن زمان ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، حجم ظرفیت تولید گاز کشور، به روزانه ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در این بین پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است و پیچیده‌ترین فناوری، با انتقال فناوری از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت ادامه داد: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار، به‌منظور گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخ‌گویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه، چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز به انجام هم‌افزایی گسترده‌ای دارد. در راهبرد تازه شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌ شویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

علیرضا بیات، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در زمینه تولید گفت: سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعت است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید مانند صنایع فولادی و پتروشیمی و بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های فولادی ازجمله شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی درباره این پروژه‌ها و بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود