Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@22:55:59 GMT

طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۵۰۴۰

طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یدالله صادقی با اشاره به اینکه طرح  نظارتی ویژه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و ۱۵  فروردین  ۱۴۰۰ پایان یافت، اظهار کرد: دراین طرح علاوه بر اقلام و کالاهای پرمصرف ویژه شب عید مثل کیف و کفش  شیرینی  و خشکبار، لباس  و پوشاک و خدمات عمومی (قالیشویی و خشکشویی و غیره) بر کالاهای  اساسی خانوار مانند فرآوردهای لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده  نیز بازرسی مستمر انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی از تعداد ۶۸ هزار بازرسی انجام شده در مدت یاد شده،  ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده و گزارش بازرسی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان تنظیم و جهت سیر مراحل  قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشترین بازرسی در حوزه اقلام پروتئینی

این مقام مسئول بیشترین بازرسی‌های انجام شده را درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز، مرغ  و تخم مرغ  با ۱۹ هزار و  ۵۸۰ مورد عنوان کرد و گفت که بیش از  ۴۰۰۰ پرونده تخلف  به ارزش پنج میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان در این بخش تشکیل شده است.

صادقی همچنین با اشاره به حضور بازرسین سازمان  در واحد ها و مراکز اقامتی و تفریحی و فرهنگی، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها ۲۵۳۷ بازرسی از این مراکز صورت گرفته که ۴۱۸ پرونده تخلف کشف و به مراجع  ذیصلاح  ارسال شده است.

آغاز طرح یک ماهه نظارت بر بازار ماه رمضان

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه از آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان (طرح بازسی و نظارت  ویژه ماه مبارک) به مدت یک ماه خبر داد و گفت: نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان هر ساله به صورت مشترک  توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مربوطه مثل شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی  و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح  استان اجرا می‌شود. اولویت  این طرح  علاوه بر کالاهای پر مصرف  مثل خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر،  روغن نباتی و گوشت منجمد است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده  هر گونه تخلف  صنفی  از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار مراتب را  به سامانه ۱۲۴ طرح موضوع  کرده تا بازرسان این سازمان با همکاری  سایر دستگاه‌های مرتبط مانند بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها، پلیس امنیت اقتصادی  و سازمان تعزیرات حکومتی  با متخلفان برابر قانون برخورد کنند.

کد خبر 594222 برچسب‌ها وزارت صنعت، تجارت و معدن رمضان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت صنعت تجارت و معدن رمضان اقلام پروتئینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان

سید احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال شاهد ثبات قابل قبول بازار به لحاظ قیمتی و مقداری هستیم.

وی با اشاره به تحولات شکل گرفته شده طی دو سال گذشته، تصریح کرد: وفور کالاها در بازار بخصوص در حوزه میوه باعث شده کیفیت و قیمت قابل قبولی نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خاطر نشان کرد: ما با توجه به موجودی اقلام کالایی سیاست‌ها را در جهت تأمین منافع مردم تنظیم و تیم اقتصادی استان برنامه‌ها را رصد و گزارش دهی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز به جز بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک بحث برنامه کشیک را برای نانوایی‌ها تدوین و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها اجرا و در همین راستا، سهمیه مازاد پخت اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص تأمین سایر کالاهای اساسی مثل برنج و شکر عنوان کرد: برنامه تزریق کالاها از جمله مقداری گوشت و مرغ منجمد در هر سه شهرستان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به چهارچوب مدیریت در سطح استان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که در کنار فعالیت بخش خصوصی منافع مصرف کننده هم به نحو قابل قبولی تأمین شود.

وی با اشاره به بحث نانوایی‌ها با توجه به مکانیزه شدن نظارت بر آنها بیان کرد: یک سامانه تحت عنوان نانینو طراحی شده که در این سامانه تمامی جزئیات قیمتی و مقداری نان، وزن و همه ابعاد آن دیده شده و از این جهت تخلفاتی که در گذشته صورت می گرفته با محدودهایی مواجه شده است.

عسکری خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت مداوم تخلفات را ارسال و داده‌ها را بررسی و در کنار این آنالیز جرایمی از جمله جریمه کاهش سهمیه آرد را اعمال می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: وقتی یک نانوایی از لحاظ قیمتی یا هر چیزی تخلف انجام می‌دهد، اتوماتیک سهمیه کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص درخواست افراد برای خرید تعداد بالای نان با اشاره به روبرو شدن با محدودیت‌ها ابراز کرد: مراکز پرجمعیت باید شناسایی و کارت‌های مخصوص برای آنان طراحی شود.

عسکری محدودیت ایجاد شده برای فروش نان در نانوایی‌ها را برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان ضروری دانست.

عسکری خاطر نشان کرد: سهمیه خاص برای مناطقی که مصرف زیاد نان دارند با هماهنگی مجموعه معاونت امور اقتصادی وجود دارد.

کد خبر 6063904

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین